Jump to content

Edit History

Mouche

Mouche

Lingefan skrev 1 time siden:

Dessuten: At en 31 fot seilbåt på 20 år med fungerende dieselmotor skal gidde å bytte sin motor inn i en ny dyr elmotor og bygges om kraftig for masse penger er jo ønskedrøm. Mange har seilbåt fordi det er billig å bruke.

Nå er det vel (fortsatt) ingen som snakker om å bytte ut en velfungerende motor?

Etter hva jeg kan huske så er MDG for å fjerne momsen på eldrevne fritidsbåter, og det må da være positivt? Hva som ellers er deres offisielle holdninger til fritidsbåter har jeg ikke noen oversikt over, men hører gjerne hvis du har det.

At bruken av fritidsbåter og deres påvirkning på klimaet er bare piss synes noe overdrevet, eller "underdrevet", hvis man kan tro på hva SSB hevder:

I 2017 var det samlede klimagassutslippet fra fritidsbåter 531.000 tonn CO2-ekvivalenter, viser tall fra Statistisk sentralbyrå. Det er mye høyere enn for eksempel alle landets fiskebåter (339.000), og enormt mye mer enn samtlige motorsykler, mopeder og snøscootere til sammen (146.000).

Mouche

Mouche

Lingefan skrev 56 minutter siden:

Dessuten: At en 31 fot seilbåt på 20 år med fungerende dieselmotor skal gidde å bytte sin motor inn i en ny dyr elmotor og bygges om kraftig for masse penger er jo ønskedrøm. Mange har seilbåt fordi det er billig å bruke.

Nå er det vel (fortsatt) ingen som snakker om å bytte ut en velfungerende motor?

Etter hva jeg kan huske så er MDG for å fjerne momsen på eldrevne fritidsbåter, og det må da være positivt? Hva som ellers er deres offisielle holdninger til fritidsbåter har jeg ikke noen oversikt over, men hører gjerne hvis du har det.

• Create New...