Jump to content

Edit History

Warewolf

Warewolf


Skriveleif

Er det slik at ved å gå til en mindre propell, så får jeg dratt motoren litt på turtall og sådann også kan vinne aksellerasjon OG toppfart? Synd ikke Yamaha og Johnson har samme propellaksling, for da kunne jeg kryssbyttet propeller og se om situasjonen snur seg. 

 

Jeg kan vel like greit ta motordiskusjonen her nå som motorens trimming ble topic. 

 

Motoren min har 63V stemplet inn i blokka. Når jeg titter inn i forgasseren ved gassen på full, så ligger throttlespjeldet helt vannrett (ingen plombe på gassen). Og reedventilene ser ikke ut til å være strupet da jeg skrudde den opp i går. Eller tar jeg feil? Vedlagt bilde. Ser veldig 15hp spec ut. 

 

Denne motoren skal kunne trimmes opp i 15 ifølge alt lesestoff jeg kommer over. Den er veldig lettstartet og går jevnt som en klokke ellers. 

 

 

20190826_194253.jpg

20190827_101859.jpg

Warewolf

Warewolf

Er det slik at ved å gå til en mindre propell, så får jeg dratt motoren litt på turtall og sådann også kan vinne aksellerasjon OG toppfart? Synd ikke Yamaha og Johnson har samme propellaksling, for da kunne jeg kryssbyttet propeller og se om situasjonen snur seg. 

 

Jeg kan vel like greit ta motordiskusjonen her nå som motorens trimming ble topic. 

 

Motoren min har 63V stemplet inn i blokka. Når jeg titter inn i forgasseren ved gassen på full, så ligger throttlespjeldet helt vannrett (ingen plombe på gassen). Og reedventilene ser ikke ut til å være strupet da jeg skrudde den opp i går. Eller tar jeg feil? Vedlagt bilde. Ser veldig 15hp spec ut. 

 

Denne motoren skal kunne trimmes opp i 15 ifølge alt lesestoff jeg kommer over. Den er veldig lettstartet og går som en jevnt som en klokke ellers. 

 

 

20190826_194253.jpg

20190827_101859.jpg

Warewolf

Warewolf

Er det slik at ved å gå til en mindre propell, så får jeg dratt motoren litt på turtall og sådann også kan vinne aksellerasjon OG toppfart? Synd ikke Yamaha og Johnson har samme propellaksling, for da kunne jeg kryssbyttet propeller og se om situasjonen snur seg. 

 

Jeg kan vel like greit ta motordiskusjonen her nå som motorens trimming ble topic. 

 

Motoren min har 63V stemplet inn i blokka. Når jeg titter inn i forgasseren ved gassen på full, så ligger throttlespjeldet helt vannrett (ingen plombe på gassen). Og reedventilene ser ikke ut til å være strupet da jeg skrudde den opp i går. Eller tar jeg feil? Vedlagt bilde. Ser veldig 15hp spec ut. 

 

Denne motoren skal kunne trimmes opp i 15 ifølge alt lesestoff jeg kommer over. 

 

 

20190826_194253.jpg

20190827_101859.jpg

Warewolf

Warewolf

Er det slik at ved å gå til en mindre propell, så får jeg dratt motoren litt på turtall og sådann også kan vinne aksellerasjon OG toppfart? Synd ikke Yamaha og Johnson har samme propellaksling, for da kunne jeg kryssbyttet propeller og se om situasjonen snur seg. 

 

Jeg kan vel like greit ta motordiskusjonen her nå som motorens trimming ble topic. 

 

Motoren min har 63V stemplet inn i blokka. Når jeg titter inn i forgasseren ved gassen på full, så ligger throttlespjeldet helt vannrett (ingen plombe på gassen). Og reedventilene ser ikke ut til å være strupet da jeg skrudde den opp i går. Eller tar jeg feil? Vedlagt bilde. Ser veldig 15hp spec ut. 

 

Denne motoren skal kunne trimmes opp i 15 ifølge alt lesestoff jeg kommer over. 

 

 

20190826_194253.jpg



×
×
  • Create New...