Jump to content

Edit History

BØstrøm

BØstrøm

Da jeg var 15 år(35 år siden) hadde jeg NAD forsterker på soverommet, CD spiller, og gromme høytalere. Der kunne jeg spille høy, klar lyd, med stereo lydbilde, som gjorde at jeg kunne høre instrumenter og sang plassert rundt i rommet. Siden den gang, har kvaliteten på avspilt lyd blitt gradvis værre, og har kuliminert i å høre Pink Floyd rett fra telefonen, eller med en ekstern bluetoothhøytaler i mono. 

Igår gikk jeg innom en av de lokale elsjappene, og spurte om det var mulig å få 2 stk bluetoothhøytalere, som jeg kunne koble til Ipaden, for stereo. Dette for enkelt å ta med høytalerene på dekk. Iflg ham var det ikke noe problem. Bare å kjøpe  2 JBL høytalere, og koble disse i serie. 100 høytalere i serie har vel aldri gitt noe annet enn mono lydbilde....Så var det masse prat om hvorvidt jeg hadde Wifi i båten, og mulighet for oppkobling med Ipad som modem, telefon som avspiller, og ladekabler an mass, for å holde minimum 4 enheter ladet med strøm. Snakk om fremskritt, det er jo så enkelt atte...

Så mine spørsmål er: finnes det bluetooth høtalere med mulighet for stereo lydbilde? Gir Spotyfi stereo. Hvis ikke, gjør NRK, eller andre det? 

BØstrøm

BØstrøm

Da jeg var 15 år(35 år siden) hadde jeg NAD forsterker på soverommet, CD spiller, og gromme høytalere. Der kunne jeg spille høy, klar lyd, med stereo lydbilde, som gjorde at jeg kunne høre instrumenter og sang plassert rundt i rommet. Siden den gang, har kvaliteten på avspilt lyd blitt gradvis værre, og har kuliminert i å høre Pink Floyd rett fra telefonen, eller med en ekstern bluetoothhøytaler i mono. 

Igår gikk jeg innom en av de lokale elsjappene, og spurte om det var mulig å få 2 stk bluetoothhøytalere, som jenne koble til Ipaden, for stereo. Dette for enkelt å ta med høytalerene på dekk. Iflg ham var det ikke noe problem. Bare å kjøpe  2 JBL høytalere, og koble disse i serie. 100 høytalere i serie har vel aldri gitt noe annet enn mono lydbilde....Så var det masse prat om hvorvidt jeg hadde Wifi i båten, og mulighet for oppkobling med Ipad som modem, telefon som avspiller, og ladekabler an mass, for å holde minimum 4 enheter ladet med strøm. Snakk om fremskritt, det er jo så enkelt atte...

Så mine spørsmål er: finnes det bluetooth høtalere med mulighet for stereo lydbilde? Gir Spotyfi stereo. Hvis ikke, gjør NRK, eller andre det? 

• Create New...