Frode_S Startet 25.August.2019 Link til dette innlegget Startet 25.August.2019 Hei, Har et kjempeproblem med at fugene på badeplattformen smitter av farge i stor skala. Kan knapt vaske den uten at platformen får en herlig sort finish. Finnes det noe materiale for å behandle disse fugene så de forsegles/ ikke smitter av farge evt andre gode råd for dette? Fugene ser ut som vedlagte bilde, dog etter nitid skrubbing for å få plattformen ren etter spyling med vann ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 For ordens skyld, hvilken produsent er det? Ser ut som syntetisk teak av et slag? Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 @Eureka det er DuraDeck kompositt "teak" på en 2014/15 Bavaria Sport. Har samme i cockpit dørken, denne har ikke begynt å sverte... Enda, men mistenker at det er rett rundt hjørnet med tanke på tilstanden på badeplattformen. Frode Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 (redigert) Kontaktet forhandler av Bavaria? Redigert 26.August.2019 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 19 minutes ago, Eureka said: Kontaktet forhandler av Bavaria? Står på "gjøremålslisten" for i dag... får jeg noe fornuftig svar så oppdaterer jeg i tråden - vil tro jeg ikke er den eneste som har opplevd dette Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Har sett lignende merker før, men da kom det av svarte skosåler. Men du har sikkert kjent på fugene at det er de som er klissete/ sverter. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Uten tvil fugene her... Om en setter seg på plattformen med lys skjorts så får man heftige pinstripes ellers bare noe sabla søl om man skyller/ vasker plattformen ? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Temaet dukker jo opp her av og til. Forårsakes vel oftest av behandlingsmiddel på ekte teak. Du nærmer deg 5 år. Du kan jo håpe på reklamasjon/ garanti Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 26.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Fikk fatt på Bavaria teknisk service nå, de hadde aldri hørt om sverting av fuger på DuraDeck, de mistenkte at forrige eier har hatt på noen form for behandling/kjemikalie som forårsaker dette. Anbefalte å gå løs med sandpapir i fugene i håp om det skulle hjelpe... Oppdatering følger Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 ? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 27.August.2019 Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Normalt er det brukt kjemikalier fugene ikke tåler, disse må da skrapes ut. Spesialkniv til feinsag kan kjøpes. Hvordan det blir på DuraDeck vet jeg ikke.. Sitér dette innlegget Link to post
Frode_S Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Takker for tips! Prøver lett pussing først da natene ikke er spesielt bløte, men har min tvil om dette virker. Hepp lærte nå at det ikke heter fuger, men nater - plutselig fant jeg en rekke artikler og andres erfaringer med problemer. Føles tidvis som om man må være rakettforsker for å være båteier ? Hvis ikke pussing funker... så blir det feinsag med natekniv og nye nater. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.August.2019 Link til dette innlegget Svart 28.August.2019 Frode_S skrev for 15 timer siden: Føles tidvis som om man må være rakettforsker for å være båteier ? Næh! Raketter har vel ikke natet dekk... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.