Jenny Startet 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2003 Får ikke inn DGPS-signalet på kartprogrammet. Skal den kobles på en spesiell måte, eller finns spesielle triks som må til for å få dette til? Senderen virker og gir signaler, det får jeg sjekket på andre måter. Senderen er av fabrikat Lowrance. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 28.Mai.2003 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2003 Mulig jeg har feil, men jeg trodde DGPS-signalet skulle inn på GPS, mens cmap ecs så får signal inn fra nmea out på GPS. Dermed blir det korrigerte signalet du ser på GPS det samme som du ser oppe til høyre på skjermen til cmap ecs. Videre får du så signal fra cmap ecs til nmea in på autopilot (hvis du har pilot). Har du en kombi DGPS-mottaker, behøver du ikke engang tenke i de baner. Bare å koble GPS-signalet direkte til cmap ecs via com-porten. Det er jo korrigert. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Jenny Svart 1.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2003 Takker for svar. Mulig jeg tenker feil, jeg er kanskje for opphengt i at ECS- programmet har egen varsling for om DGPS-signalet kommer inn. Dvs. eget lys på skjemen for DGPS. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.