Jump to content

Edit History

thoham

thoham

Jeg har en typisk hollandsk stålbåt på 32 fot med inngang akter. Jeg planlegger å bo i den store deler av året, og ønsker meg en skyvedør på siden. Ser ut til at det bør være en relativt enkel operasjon å ta ut det det midterste faste vinduet og skjære ut litt mer på undersiden. Så må det monteres skinner, dør og lås. Så er spørsmålet, hvor kan jeg få det gjort? Båten ligger i Halden nå, og jeg har fått vinterplass i Oslo fra 1 oktober, så helst et sted på denne strekningen. Synspunkter på materialvalg til dør, beslag, osv?

Jeg skal også legge inn 220V i båten. Jeg skal bare ha et inntak, et lite elskap med jordfeilbryter/sikring og 3-4 stikk. Batteriladeren vil bli plugget i et av stikkene, men ellers skal det ikke være noe kontakt med båtens skrog eller 12V-system. Er det noe poeng med zinksaver på jordleder eller galvanisk skille? Synes for meg som en ganske enkel jobb, som jeg tenker at jeg kan gjøre selv. Noen grunn til at jeg ikke skal gjøre det selv? Tenkte Biltema...?

4E73ABEB-A691-448C-8AAA-E7C2C6E39AEF.jpeg

thoham

thoham

Jeg har en typisk hollandsk stålbåt på 32 fot med inngang akter. Jeg planlegger å bo i den store deler av året, og ønsker meg en skyvedør på siden. Ser ut til at det bør være en relativt enkel operasjon å ta ut det det midterste faste vinduet og skjære ut litt mer på undersiden. Så må det monteres skinner, dør og lås. Så er spørsmålet, hvor kan jeg få det gjort? Båten ligger i Halden nå, og jeg har fått vinterplass i Oslo fra 1 oktober, så helst et sted på denne strekningen. Synspunkter på materialvalg til dør, beslag, osv?

Jeg skal også legge inn 220V i båten. Jeg skal bare ha et inntak, et lite elskap med jordfeilbryter/sikring og 3-4 stikk. Batteriladeren vil bli plugget i et av stikkene, men ellers skal det ikke være noe kontakt med båtens skrog eller 12V-system. Er det noe poeng med zinksaver på jordleder eller galvanisk skille? Synes for meg som en ganske enkel jobb, som jeg tenker at jeg kan gjøre selv. Noen grunn til at jeg ikke skal gjøre det selv?

4E73ABEB-A691-448C-8AAA-E7C2C6E39AEF.jpeg

• Create New...