Jump to content

Edit History

-morten-

-morten-

47 minutes ago, Sjeldenutpå said:

Dybdemicrometer er knall ? men eg har ikkje vert borti med så breidt annlegg at det kan måle utanfor foring. 

-morten- du tar feil, vanlig toleranse for ventiler på mange motorer ligger feks 0.10 -0.15 og er dagligdags arbeid/måleområde med føleblad.  Metode med linjal/rettholdt og føleblad er beskrevet i verkstedhåndbøker for kontroll av topper. Det er heilt vanleg. Til og med mellom propellakselflenser kryssmåler vi nedi 0.10 med føleblad.  

Jeg har brukt føler blad!  0,05 tror jeg ikke jeg med sikkerhet kunne sakt at jeg har klart å måle!   over 0,1 kan jeg være med på at du får til med en rettholt på toppen av en sylynderforing.  På motorventiler har du jo derimot omtrent to faste elementer så da er det lett å kjenne om følerbladet er rett eller ikke..  men skal ikke kvervulere!

-morten-

-morten-

11 minutes ago, Sjeldenutpå said:

Dybdemicrometer er knall ? men eg har ikkje vert borti med så breidt annlegg at det kan måle utanfor foring. 

-morten- du tar feil, vanlig toleranse for ventiler på mange motorer ligger feks 0.10 -0.15 og er dagligdags arbeid/måleområde med føleblad.  Metode med linjal/rettholdt og føleblad er beskrevet i verkstedhåndbøker for kontroll av topper. Det er heilt vanleg. Til og med mellom propellakselflenser kryssmåler vi nedi 0.10 med føleblad.  

Jeg har bruktføler blad!  0,05 tror jeg ikke jeg med sikkerhet kunne sakt at jeg har klart å måle!   over 0,1 kan jeg være med på at du får til med en rettholt på toppen av en sylynderforing.  På motorventiler har du jo derimot omtrent to faste elementer så da er det lett å kjenne om følerbladet er rett eller ikke..  men skal ikke kvervulere!

• Create New...