Jump to content

Hva slags hyttebåt? Båt og motormerke, 2 eller 4 t

Frissy

Recommended Posts

Har hytte ved sjøen og ser etter en Ok båt til å bruke der. Blir badeturer med strandhugg, vannski/tube, fiske, bade fra båt og kjøring litt rundt om kring. 

Tenker en bowrider og størrelse rundt 17/18 fot med sånn 80-100 hk. Hva slags motor bør man ha? 2 eller 4 takt eller er det ikke så farlig? 

Fra tidligere har vi hatt yamarin og var jo fornøyd med det. Ser at bowrideren til yamarin i det segmentet ikke har noe fornuftig sted til kalesjen, ikke dreggluke bak og så må man klatre over setene når man kommer opp badetrappa. Kan selvfølgelig leve med det, men ser at Askeladden sin daycruiser har alt dette.... men finner bare Askeladden med mercury eller mariner. Lurer på om Askeladden har levert med disse fast? Er dette like bra motorer som Yamaha / Suzuki? 

Styr langt unna Mercury iallefall. To naboer på hytten har hatt totalhavari på Mercury. Men uansett motor så må de være vedlikeholdt. Selv Yamaha går ad dundas uten vedlikehold... 

Selv har eg forlatt 2-t for godt. Kun 4-T her i gården. Støy og eksos er eg ferdig med....mulig det er bedre på E-tec, men uansett ikke i klasse med en 4-T.

dieselfan skrev 1 time siden:

Ville sett på Sting 530S m/ Evinrude E-Tec 75.

Da kan du kjøpe ny båt for samme pris som 10 år gamle eksemplarer av andre på samme størrelse.

Mange vanntette fine stuerom.

Mye utstyr som standard.

Mangler kalesje, men det kan du faktisk få laget om det er et must.

Takk for gode svar. Positivt med 53br som har kalesjegarasje. Det visste jeg ikke. Interessant med sting. Et merke jeg ikke kjenner fra før, så det må undersøkes. Ikke noe krav fra meg medkalesje, så det gjør ingenting.. evt havnekalesje kan jo være praktisk. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...