Jump to content

Edit History

Krimart

Krimart

Komodo skrev for 8 timer siden:

Dette er ikke så langt unna metoden jeg brukte når jeg støpte den siste benkeplata til Dracoen. Men var jeg deg ville jeg støpt på ei glassplate (gammelt vindu), ikke en kryssfinerplate. Hvis du ser nøye på overflaten på ei finerplate er den langt fra jevn og feilfri. Ramme kan du lage i f.eks treverk.

tanken er å bruke en s.k. wire plate med fenolfilm (tilhengerplate den er ganske glatt på den ene siden. Men glassplate er nok best, men hvordan festet du «karmene» i formen?

Roger jo skrev for 5 timer siden:

Skal du ha en glatt  hard overflate bruk marmorfliser krever bare litt klinkerolje  et par ganger i året-

Enig, men fliser krever fuger og det er dessverre ikke i h.h.t bestillingen ... stikkord brødbaking...

Krimart

Krimart

Komodo skrev for 7 timer siden:

Dette er ikke så langt unna metoden jeg brukte når jeg støpte den siste benkeplata til Dracoen. Men var jeg deg ville jeg støpt på ei glassplate (gammelt vindu), ikke en kryssfinerplate. Hvis du ser nøye på overflaten på ei finerplate er den langt fra jevn og feilfri. Ramme kan du lage i f.eks treverk.

Ja, jeg ser den. Men tanken er å bruke en s.k. wire plate med fenolfilm (tilhengerplate den er ganske glatt på den ene siden. Problemet er størrelsen på benken som skal støpes, det kan bli dyrt å finne stor nok glassplate- har ingen gamle...  

Roger jo skrev for 4 timer siden:

Skal du ha en glatt  hard overflate bruk marmorfliser krever bare litt klinkerolje  et par ganger i året-

Enig, men fliser krever fuger og det er dessverre ikke i h.h.t bestillingen ... stikkord brødbaking...

• Create New...