hammer- Startet 26.August.2019 Link til dette innlegget Startet 26.August.2019 Hei alle klokinger. Jeg har ikke sykt peiling på båt, men har funnet fettpressa baki båten (etter noen uker i lykkelig uvitenhet og mye vann baki der, selvsagt). Jeg har etter hvert skjønt at det stort sett kommer litt vann inn der under gange (og jeg vrir til litt etter hver båttur for tilførsel av fett), men hvordan skal jeg etterfylle med fett? Og hva slags fett skal jeg bruke? Er det bare å skru vridern mot klokka til den løsner og så klemme oppi noe? Og har noen lenke eller navn på rett type fett? Håper forklaringen var dugelig. Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Fettkoppen har vanlige gjenger. Du skrur mot venstre til lokket på fettkoppen løsner. Akkurat som om du skrur løs en skrue. Det jeg pleier å gjøre er å fylle fett i "lokket", dvs., det lokket du skrur av. Jeg fyller opp til bar 2 - 2,5 gjenger er synlige. Så skrur du lokket på igjen. Det er veldig fine gjenger, forsiktighet anbefales. Er det vanskelig å få lokket til å entre, legger du lokket ned mot den gjengede delen på hylsen og skrur lit feil vei. Da kjenner du når lokket kommer på plass. Da skrur du til, men bare til det stopper. Du skal ikke presse fettet inn. Er det helt tomt i fettkoppen tar du å legger litt fett ned i kroppens underdel. Jeg bruker fett tilsvarende dette: https://www.maritim.no/carlube-aquaslip-smorefett-wpg500. En sånn boks varer i mange år. Jeg håper forklaringen er forståelig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.August.2019 Link til dette innlegget Svart 26.August.2019 Du skal ikke smøre etter hver tur. Jeg smører annenhver måned eller så. Og jeg bruker båten hver dag. Fettet skal ikke tette, kun smøre. Om den lekker mye kan du trekke til mutteren rundt akslingen litt. Men ikke mer enn at den fortsatt lekker 2-5 dråper i minuttet under gange. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hammer- Svart 27.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2019 Tusen takk til Bestefar og index! :) Veldig fine forklaringer og da var det ikke så vanskelig allikevel. Ha en flott uke videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.