Jump to content

Edit History

BØstrøm

BØstrøm

Husker godt Draken fra 1934. Vi var tre kompiser. Som ikke kunne gjøre nok for den, under oppussinga i 1987. Jeg spurte den lokale fargehandleren om helsefaren ved bruk av Xylamon. Tja, var svaret, det blir vel en avveing, båtens levealder opp mot din egen. Morsomt svar, men det morsomste var vel at jeg endte opp inne i forpiggen på båten, med lavtrykkssprøyte, i en tåke av Xylamon. Glemmer heller ikke sliping av gammelt kobberstoff med pussemaskin. Søtsmaken man fikk i munnen når man tok seg en røyk etterpå var heftig, og kunne komme timer etter endt arbeid. Senskadene har kanskje ikke meldt seg enda. Har hørt at hukommelse er det andre som gir seg. Hva det første er husker jeg dessverre ikke....

BØstrøm

BØstrøm

Husker godt Draken fra 1934. Vi var tre kompiser. Som ikke kunne gjøre nok for den, under oppussinga i 1988. Jeg spurte den lokale fargehandleren om helsefaren ved bruk av Xylamon. Tja, var svaret, det blir vel en avveing, båtens levealder opp mot din egen. Morsomt svar, men det morsomste var vel at jeg endte opp inne i forpiggen på båten, med lavtrykkssprøyte, i en tåke av Xylamon. Glemmer heller ikke sliping av gammelt kobberstoff med pussemaskin. Søtsmaken man fikk i munnen når man tok seg en røyk etterpå var heftig, og kunne komme timer etter endt arbeid. Senskadene har kanskje ikke meldt seg enda. Har hørt at hukommelse er det andre som gir seg. Hva det første er husker jeg dessverre ikke....

• Create New...