ne.andersson
Hei alle sammen, takk for veldig gode innspill og hjelp i denne saken.
Hele denne saken startet med at jeg skulle få opp motoren min bitte litt (ca 1,5cm) i bak-kant for å få en mer korrekt vinkel mot mitt cutlass lager.
Dem originale motorfestene fra VP var ikke høye nok så jeg tenkte at det var en god idé å lage noen lenger gjengstaver for å få montert opp motoren dem siste gjenstående centimeterne. Sagt og gjort, jeg lettet land og rike rundt og fant det jeg skulle ha, lagde stavene mine og monterte. Så postet jeg her på BP og fikk kommentarer om vibrasjoner og høyde på stavene som ville knekke med tiden. Jeg mente selv at jeg hadde lite vibrasjoner men tenkte at jeg får prøve å gjøre som folket her sier å montere opp mine fester istedenfor å forlenge dem.
Jeg kan melde om at det å høye opp motorfestene med kryssfiner er en ekstremt mye bedre løsning enn å forlenge gjengstavene.
Jeg mente selv at jeg hadde lite vibrasjoner tidligere men nå har jeg merkbart mindre, spesielt på lave turtall. (1000-1300 ish)
Jeg uttrykket meg noe feilaktig om høyden tidligere da jeg målte fra toppen på labben opp til bunn av motorfestet.
Sånn her så det ut bak når jeg startet i dag:
Sånn her ser det ut bak nå med 36mm høyere feste (mulig jeg skal slenge på 6mm til for å kunne kvitte meg meg noen skiver og få en enda tightere fit, men prøver å ser det litt an):
Sånn her ser det ut foran (har ikke gjort noe der i dag, er kun 9mm synlig gjenge der så tenker det er greit?):
Og ja, jeg skal behandle treverket med noe til tross for at det er helt tørt i mitt motorrom.
Hva tenker folket, OK?