Roger jo Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 (redigert) Noen kjører 25 år og kjører 2 ganger jorden rundt. andre få år med skjev oppretting. Det skal være en klaring mellom lageret og akselen på 0,2 – 0,5 millimeter. Er klaringen større, bør lageret skiftes. Sjekkes med en gang en kommer opp ( før gummien får tørket) Du kan ha simmerringer i boksen??? bilde Kan også være luft i hylserøret, hvis du ikke har kjørt i sjøgang, trolig for mye fett. Redigert 29.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ne.andersson Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 OK, først litt bilder som etterspurt. Fra innsiden, utført her siden bildet ble tatt er bare at det er vasket og lensepumpe er skiftet (det svarte røret var slangen til den gamle manuelle): Fra utsiden før sjøsetting denne sesongen: Det høres ut som om du har peiling på dette her og jeg vet at @Hulda har peiling på området. Det er litt mye om be om men kunne en av dere tenkte dere å lage en smørbrødliste på hva jeg burde gjøre og i hvilken rekkefølge ved opptaket til høsten? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.August.2019 Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Minn meg på det når sommeren er over. Nå sitter jeg 930 moh og knotter på mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 29.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2019 Hulda skrev for 2 timer siden: Minn meg på det når sommeren er over. Nå sitter jeg 930 moh og knotter på mobilen. Det skal jeg gjøre. Hva med deg @Roger jo hva tenker du om å lage en liten liste over hva jeg burde gjøre og i hvilken rekkefølge? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 30.August.2019 Link til dette innlegget Svart 30.August.2019 (redigert) God morgen. ne.andersson Det første du bør gjøre er å tørke vekk all fettet så en ser detaljene bedre på bilder. Mulig bilde lyver men det ser ut som akslen ligger i nedre kant i pakkboksen, mulig en kan skimte en simmerringer bak fettet., ikke sett den typen før sikkert noen som har maken som kan si hvordan den er. Ligger den skjeft vil det gå ut over simmerringer og Cutlasslager i så fall løft motoren til den kommer i senter , det er du blitt flink til. Til våren så ville jeg ha satt på en slik akselanode helt inn til propellen for ikke å hindre vann til Cutlasslager . Mener å huske at fabrikantene sier at avstanden propell stevnebeslag er 1 1/2 ganger akseldiameter. Det er mange som har lagt ut hvordan de har skiftet Propell / Klemmflens/ aksel / pakkboks og Cutlasslager hva med og Google opp de og så spørre om det du lurer på. det er i den rekkefølgen en demonterer skift gummi slange hylse / pakkboks og bruk denne slangeklemmen godkjent med bare en klemme på hver side. Så lager du listen og spør om det en noe du har glemt å tenke på eller om det er en lettere metode å gjøre ting på. Redigert 30.August.2019 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.