Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Knude skrev 19 minutter siden:

Min erfaring og måling er at min Marco pumpe leverer 10 liter diesel med 10 mm slangekuppling ganske likt til info. om pumpe. Filter er Rocar 900 we lukket som er oppgitt til litt i underkant av 400 liter pr time. Jeg har montert pumpe mellom tank og filter i tråd med tegning fra konstruktør og eget hode. Da ikke som @Hulda  påpeker er korrekt. Systemet flytter 8 liter diesel PR min. Målt med klokke og bøtte. Fungerer til nå utmerket men kun brukt til å flytte ca 400 liter.

Det jeg bekriver er kun standard pumpedesign. Alt avhenger av hva filter og pumpe er designet for. Er et filter designet for montering nedstrøms pumpen, er det ikke nødvendigvis designet for å tåle trykket fra en pumpe. 3 barg kan være nok til at plastbollen sprekker. Enkelte av fødepumpene til Biltema leverer mer enn 5 bar. På den andre siden, noen filtere er også designet for montering på trykksiden. Det er bare å følge utstyrsleverandørens spec. Mine pumper er oppgitt å skulle pumpe filtrert diesel. Andre pumper kan tolerere ufiltrert. Eks. liker en girpumpe dårlig væske som inneholder faste partikler, sand, rustflak, etc.

Du kan si det slik. Jeg har vært borti for mange dubiøse løsninger presentert av konstruktører til at jeg blindt stoler på dem. 

Hulda

Hulda

Knude skrev 6 minutter siden:

Min erfaring og måling er at min Marco pumpe leverer 10 liter diesel med 10 mm slangekuppling ganske likt til info. om pumpe. Filter er Rocar 900 we lukket som er oppgitt til litt i underkant av 400 liter pr time. Jeg har montert pumpe mellom tank og filter i tråd med tegning fra konstruktør og eget hode. Da ikke som @Hulda  påpeker er korrekt. Systemet flytter 8 liter diesel PR min. Målt med klokke og bøtte. Fungerer til nå utmerket men kun brukt til å flytte ca 400 liter.

Det jeg bekriver er kun standard pumpedesign. Alt avhenger av hva filter og pumpe er designet for. Er et filter designet for montering nedstrøms pumpen, er det ikke nødvendigvis designet for å tåle trykket fra en pumpe. 3 barg kan være nok til at plastbollen sprekker. Enkelte av fødepumpene til Biltema leverer mer enn 5 bar. På den andre siden, noen filtere er også designet for montering på trykksiden. Det er bare å følge utstyrsleverandørens spec. 

Du kan si det slik. Jeg har vært borti for mange dubiøse løsninger presentert av konstruktører til at jeg blindt stoler på dem. 

• Create New...