Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Hulda skrev for 1 time siden:

 

Jeg har regnet på V8'ern til Hulda. På full blås vil motoren bruke 30 liter i timen, og 30 liter i retur til tank. På dorgefart bruker vi 5 liter i timen, og kjører 55 liter i retur til tank. Totalt forskjellig karakteristikk mellom Volvo og GM. Det er derfor man må vite, 'tro' kan bringe den troende på ville veier :-)

 

Hvordan får du dette til, kjører du motor på konstant turtall hele tiden og vribar propell? Om ikke så er nødvendigvis mengden som sirkulerer fra en påhengt pumpe lavere ved dorgefart/lavt turtall enn ved full blås/max turtall.

 

Medmindre du har et elektrisk system for mating av drivstoff til motor med konstant mengde naturligvis, men da kan man ikke sammenlikne ved Volvo som har påhengte pumper med betydelig variasjon i flow.

Chiefengineer

Chiefengineer

Hulda skrev for 1 time siden:

 

Jeg har regnet på V8'ern til Hulda. På full blås vil motoren bruke 30 liter i timen, og 30 liter i retur til tank. På dorgefart bruker vi 5 liter i timen, og kjører 55 liter i retur til tank. Totalt forskjellig karakteristikk mellom Volvo og GM. Det er derfor man må vite, 'tro' kan bringe den troende på ville veier :-)

 

Hvordan får du dette til, kjører du motor på konstant turtall hele tiden og vribar propell? Om ikke så er nødvendigvis mengden som sirkulerer fra en påhengt pumpe lavere ved dorgefart/lavt turtall enn ved full blås/max turtall.

 

Medmindre du har et elektrisk system for mating av drivstoff til motor med konstant mengde naturligvis, men da kan man ikke sammenlikne ved Volvo som har påhengte pumper og der med betydelig variasjon i flow.



×
×
  • Create New...