Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Har sikkert skrevet om det tidligere. Men en bekjent var med Soon Seilforening på pinsetur for en del år tilbake. På returen nordover fylte han diesel rett syd for Strömstad. Motoren stoppet utenfor Misingen. Han ble tauet inn til Hankø Fjordhotel. Jeg fikk jobben med å få motoren kjørbar. Fra en tank på 250 liter pumpet jeg ut et fullt kvartfat med ren gørr. Det er da man verdsetter en motor som returnerer mye diesel tilbake til tank. Det gjør hele forskjellen. Tror noen. Motorstans har på tre år skjedd meg to ganger grunnet dårlig diesel. Nå gjør dagtanken min gjør at jeg oppdager forurensing i tide. Og jeg har ren diesel for et døgns motordrift uansett. 

Hulda

Hulda

Har sikkert skrevet om det tidligere. Men en bekjent var med Soon Seilforening på pinsetur for en del år tilbake. På returen nordover fylte han diesel rett syd for Strömstad. Motoren stoppet utenfor Misingen. Han ble tauet inn til Hankø Fjordhotel. Jeg fikk jobben med å få motoren kjørbar. Fra en tank på 250 liter pumpet jeg ut et fullt kvartfat med ren gørr. Det er da man verdsetter en motor som returnerer mye diesel tilbake til tank. Det gjør hele forskjellen. Tror noen. Sammen har på tre år skjedd meg to ganger. Nå gjør dagtanken min gjør at jeg oppdager forurensing i tide. Og jeg har ren diesel for et døgns motordrift uansett. 

• Create New...