FamFar
Jeg fikk tatt noen bilder. Glemte i farten å legge en fyrstikkeske ved siden av, men jeg målte filteret til å være 30 cm fra topp (T-håndtak) til bunn (enden av tappestuss).
Jeg bestilte ikke det aller billigste jeg kunne finne, orket ikke lete og ville bare ha det unna;
Oppdaget at stussene var til 10 mm slange, og det var litt ergelig, da jeg har gått for 8 mm ellers i opplegget. Fant stusser et annet setd for ca 110,- så det ordner seg...
Ellers aner det meg at det er noe som har ligget lenge på hylla, da det i følge et dokument jeg fant er den eldre modellen som har messingstuss til avtapping, men er selvsagt usikker på dette. Har også sett messing anbefalt med tanke på bruddstyrke, så det er vel like greit.
Det var veldig vanskelig å få åpnet lokket til filteret, så jeg antar det har ligget en stund. Vil no helst bytte litt O-ringer og filterinnsats etter at testingen er gjennomført.
Dersom det viser seg å fungere fint er jo prisen latterlig lav sammenliknet med det man ellers finner i norske butikker.
Jeg måtte hente pakken på Post i butikk, men unngikk toll og gebyr. Verdien var satt til USD 19 på deklarasjonen. Var kanskje heldig der, så det er muligens greit å finne en som beviselig koster under 350,- inkl frakt dersom jeg bestiller igjen.