Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

Chiefengineer skrev 37 minutter siden:

Når jeg ser kompleksiteten i noen av de filtreringssystemene som foreslås her undres jeg på hvordan jeg i det hele tatt kunne hatt flere tiår helt totalt forskånet for dieselproblematikk kun med de standarsystemene som har vært installert i båtene. Og et forbruk på tituenvis av liter, tanket på tankanlegg langs hele kysten. Både på enmotors og tomotors anlegg.

Kan det være noe med kontroll- og dreneringsrutiner. Hmm.. :crazy:

Noen vil kalle det flaks. Noen vil hevde at enkelte plasser har kvaliteten endret seg. Personlig har jeg aldri hatt problemer verken på biler, maskiner eller båter før 2016. Det skulle bli noe slikt som 45 problemfrie år. Og jeg har aldri, ett unntak, fått møkkadiesel i Norge.

Eksempel:

Bunnfall av utpumpet diesel etter en fylling i Hönö-Klova våren 2017:

SAM_3880.JPG.e1e15b5ef253228bb567a311b7efc0d1.JPG

Det skulle vel bli omtrent 13 liter ut av 200 fylte liter som var så dårlig at det ikke med rimelig kostnad ikke kunne filtreres. 

Så da kan du vel bare la dreneringsrutinene dine surre rundt i skallen din fortsatt. 

Hulda

Hulda

Chiefengineer skrev 23 minutter siden:

Når jeg ser kompleksiteten i noen av de filtreringssystemene som foreslås her undres jeg på hvordan jeg i det hele tatt kunne hatt flere tiår helt totalt forskånet for dieselproblematikk kun med de standarsystemene som har vært installert i båtene. Og et forbruk på tituenvis av liter, tanket på tankanlegg langs hele kysten. Både på enmotors og tomotors anlegg.

Kan det være noe med kontroll- og dreneringsrutiner. Hmm.. :crazy:

Noen vil kalle det flaks. Noen vil hevde at enkelte plasser har kvaliteten endret seg. Personlig har jeg aldri hatt problemer verken på biler, maskiner eller båter før 2016. Det skulle bli noe slikt som 45 problemfrie år. Og jeg har aldri, ett unntak, fått møkkadiesel i Norge.

• Create New...