lurvetass Startet 27.August.2019 Del på Facebook Startet 27.August.2019 Dette er merkelig. Når båten har ligget rolig 14 dager nå mens det har blåst og vært mye vind har det blitt blåskjell i vanninntaket i drevet. Bra gjennomstrømming og kjøling, men måtte skylle ut en 20 ca 5-6 mm blåskjellyngel av filteret. Er jo nesten ikke tilvekst av blåskjell i Oslofjorden, men altså i drevet mitt gror de. Andre som har noe lignende? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dieselfan Svart 27.August.2019 Del på Facebook Svart 27.August.2019 Ja, på en av mine KAD44P-C DPE installasjoner hold det på å gå riktig ille da impelleren ble kuttet opp... Og vi nesten drev i brotta... Anbefales ikke Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Har sett blåskjellyngel både i sjøvannsfilteret, og i varmeveksleren hos meg, selv om jeg har Ford. Kanskje ett godt tegn for oss som liker å pllukke blåskjell..,. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Ja jeg finner også en liten koloni i filteret på en D6 i Son. De kommer nok inn når de er små og finnes muligens i varmeveksler også. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
lurvetass Svart 28.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2019 Tømmer sila når jeg ser dem, men synes det er snodig at de etablerer seg i drevet. Skulle ønske de grodde på svaberget som før istedenfor så vi kunne plukke og spise dem når de ble store. Men noen går sikkert videre inn i systemet. Bidrar de til å tette varmeveksler eller skylles de bare igjennom og ut? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Hulda Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Kambo Marina driver blant annet med vedlikehold av bøyer og flytebrygger i Oslofjorden. De mener at det nå er en tilvekst av blåskjell etter flere års tilbakegang. Blåskjellene tar over for stillehavsøstersen på installasjonene. Man kan alltids håpe. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 Har funnet mere blåskjell i filteret i år enn jeg kan huske å ha sett tidligere! Ingen temperaturøkning å måle så langt. Stopper på 85 C. Tror de går gjennom så lenge man starter motoren ukentlig. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
-morten- Svart 28.August.2019 Del på Facebook Svart 28.August.2019 I Trøndelag har det vært veldig med blåskjell på motorbraketten vår de siste åra! I år har det vært veldig mye grønske i vannlinja! I tillegg så har sjøen vært veldig brun i sommer og det var Tobis invasjon, noe Grunneier ikke kan huske det har vært i bukta vår tidligere. At noe skjer med sjøtemperaturen er helt tydelig.. menneskeskapt eller ikke.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.