Jump to content

Hvordan få fjernet båt som ligger ulovlig på min plass?

Bambus200

Recommended Posts

Mouche skrev for 10 timer siden:

Kjekke holdninger, men ikke helt overraskende, dessverre!:rolleyes:

Heller ikke overraskende at du som den eneste i hele verden reagerte på noe som alle andre tok som en morsomhet eller ett mer eller mindre dårlig forsøk på det.
Uansett så får du bare holde på da du til tider er ganske underholdene :giggle:

Redigert av pipe (see edit history)

Synes denne er noe pussig. Han som har "kastet" deg ut av samarbeidet våger ikke gå ut til båten og har ikke vært der på evigheter? Du passer på den og tar vare på den, i det som er "din" plass, og har tatt hoveddelen av arbeid og utlegg?

Dette virker som om vedkommende har kastet seg selv ut av prosjektet. Og løses ved at du skaffer deg båtplass som kun du kjenner til, helst med låst port på brygga og flytter din båt dit.

Har du rent mel i posen og din båtkompis er en "kjenning", burde det være greit å få det hele i din favør. Hvis fakta peker dithen og din advokat  også ser det slik og hjelper deg med det formelle, er det nok noen som hjelper deg med å slepe båten din om de er sikre på å ikke måtte stå i Jæren Tingrett og snakke seg ut av båt-tyveri...

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Pinkvin skrev 17 minutter siden:

Nå skriver han jo at han ble kastet ut før noe kjøp av andel ble gjennomført "Det var to stykker som hadde kjøpt halvparten i en 28 fots båt, og som den ene av dem heller ville selge meg mot at jeg betalte den innen en viss tid.". 

Kan ikke se at han har noe eierskap.

Åjaaaa, leste litt kjapt. Forstod det motsatt. At han hadde fått tilbud om å kjøpe ut andre halvdel. Sånn går det når man leser for fort og ikke har 100% fokus.

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Guest Avmønstret#
Kjetil1 skrev 19 minutter siden:

Åjaaaa, leste litt kjapt. Forstod det motsatt. At han hadde fått tilbud om å kjøpe ut andre halvdel. Sånn går det når man leser for fort og ikke har 100% fokus.

Fikk tilbud, la mye arbeid i båten, men kjøp av andel skjedde aldri da han ble "kastet på land". 

Utad ser dette kun ut som en krangel innad i en "gjeng", som det vel også er. 

pipe skrev for 14 timer siden:

Heller ikke overraskende at du som den eneste i hele verden reagerte på noe som alle andre tok som en morsomhet eller ett mer eller mindre dårlig forsøk på det.

Et svært dårlig forsøk! Hvem som tok ditt innlegg som hva, eller hvordan, har jeg ingen oversikt over, bryr meg heller ikke.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

pipe skrev On 28.8.2019 at 21.47:

Hva med å kjøpe ett senkesett ?

1280px-Brace-manual-drill.jpg

Mouche skrev On 30.8.2019 at 7.51:

Kjekke holdninger, men ikke helt overraskende, dessverre!:rolleyes:

Mouche skrev 15 minutter siden:

Et svært dårlig forsøk! Hvem som tok ditt innlegg som hva, eller hvordan, har jeg ingen oversikt over, bryr meg heller ikke.

Spesielt at du nå påstår at du ikke bryr deg..du brydde deg tydeligvis nok til å komme med nedlatende kommentarer igår.

Alltid lettvint å trekke "bryr meg ikke" kortet når man blir konfontert i etterkant.

Forsåvidt ikke noe nytt at du er kjapp på med "moralen" din hvis du samtidig kan rakke ned å noen:thumbsdown:

Hold kjeft,når du snakker til meg!

nomen skrev 20 minutter siden:

Alltid lettvint å trekke "bryr meg ikke" kortet når man blir konfontert i etterkant.

Det jeg ikke bryr meg om er hva "alle andre" måtte mene og tillater meg å gi uttrykk for min egen personlige mening uavhengig av andres meninger. Med andre ord har du misforstått hva jeg skrev. Tror heller ikke hverken du, eller pipe, har noe særlig grunnlag for å mene noe som helst mht hva "alle andre" måtte mene, eller mener, om de holdninger dere forfekter her. Jeg har heller ikke det, og bryr meg heller ikke om det for jeg står for egne meninger! Jeg håper dog at det store flertallet ikke har særlig sans for de forslag dere kommer med og som vil være klare brudd på norsk lov.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Guest Avmønstret#
Eika skrev 5 minutter siden:

Absolutt, når jeg leser åssen "felleseie" av en båt har utvikla seg, så fikk jeg ikke akuratt mer lyst til og være med på spleiselaget til en 50fots partyskøyte, som det har vært snakk om i gjengen min i ett par år nå. 

Det er så mange gode grunner til å styre unna at det vel knapt er verdt å liste opp ;-) 

En egen partysnekke derimot, det må da være gøy :-) 

Pinkvin skrev 1 minutt siden:

Det er så mange gode grunner til å styre unna at det vel knapt er verdt å liste opp ;-) 

En egen partysnekke derimot, det må da være gøy :-) 

Partysnekke blir litt for liten, da har vi jo nok av båter og velge imellom. Det skal sies at 30% av gjengen er øyboere med 3-9båter pr mann og nærmere 50% av gjengen jobber med/på båt hver eneste dag. 

Men en partyskøyte hadde vært skikkelig stas, kan jo ha konsert eller grillparty på dekk, vi kan faktisk samle hele gjengen og ha ett skikkelig lag ombord, i tillegg er det soveplass til svært mange. 

Hadde vært sinnsykt morro og med såpass mange flinke folk i gjengen, så hadde vi fått fiksa det meste, men det ser ut som det er og be om trøbbel på lang sikt og vennskap som oppløses osv 

Mouche skrev for 2 timer siden:

Jeg håper dog at det store flertallet ikke har særlig sans for de forslag dere kommer med og som vil være klare brudd på norsk lov.

No shit Sherlock.
Du kan være trygg på at alle de andre ikke tok en spøk på største alvor.
Det gjorde nok ikke du heller men syntes det var en fin fin anledning til å komme med en nedsettende kommentar som ofte før her inne.
Dog syntes jeg du har vært bleik til deg å være hittil i dag med bare middels underholdningsverdi.
Satser på det bedrer seg utover dagen for jeg vet du kan bedre og noen ganger kommer det også noen gullkorn fra din "penn"
Faktisk har du til tider god underholdningsverdi så det er bare å stå på.

Redigert av pipe (see edit history)
Guest Avmønstret#
pipe skrev for 2 timer siden:

Du kan være trygg på at alle de andre ikke tok en spøk på største alvor.

Jojo.. men rent prinsipielt syns jeg moderatorer på sosiale media bør fjerne oppfordringer til lovbrudd uansett hvilken form de er fremført i. Det sitter alltid en "nutcase" og leser det som støtte til "sin sak", være seg om det er oppfordringer til ulovligheter fremført som "morsomheter" på vegne av andre sine båter, kvinnfolk, innvandrere, politikere eller hva som helst.  

Selvfølgelig dumt at det har blitt sånn, men det har det altså, og så må en moderere deretter. 

Vil jo også være positivt for kvaliteten på dette forumet. "Kjøp senkesett" og bilde av ett borr er vel på alle måter varemerket for dialogen på Båtfolk på Facebook, hvor det dukker opp flere ganger om dagen. Det trenger ikke båtplassen.no. 

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...