Fnm marine diese Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Okey. La mæ få høre ka du finner ut. Manifolden e siste stepp før båten kan taes i bruk Sitér dette innlegget Link to post
Langorm Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 (redigert) diesel 2019 skrev On 29.8.2019 at 7.43: Heisan, jeg har en FNM 250 HPEP med ødelagt blokk. Motoren fulgte med i en båt jeg kjøpte (Flexboat 760 LX RIB). Jeg har også kjøpt en delemotor til denne, med samme symptomene som "LANGORM" har postet i innlegget "FNM rpm problemer". Jeg er nysgjerrig om Langorm fant ut av rpm problemet sitt, eller om det kanskje er motoren hans jeg har kjøpt. Uansett så vil en venn av meg som er bilmekanikker starte med å bytte deler på disse motorene, og forhåpenlig så får vi en motor som til slutt virker. FNM motoren er bygd på en bilmotor, i dette tilfellet er det FIAT Croma 2,4 multijet, Alfa Romeo bruker den også, samt trolig flere. Er veldig nysgjerrig på hvor FIAT motor deler brukes og hvor CDM har produsert egne deler, noen som har undersøkt i dette tidligere? Da prisene på orginal CDM deler er veldig høye, mens bildeler er generelt billig så utgjør dette store summer. Vet at Injektorer og elektronikkstyring er spesial tilpasset motoren av CDM, men hva med Stempel, toppakning, råder osv osv. Redigert 27.April.2020 av Langorm (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Langorm Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 Hei! Er kanskje litt sen med kommentarer her, men fant feilen på min motor, etter en del feilsøking og merket at på diesel retur linjen, slukte ei kanne litt for kjapt, snakket med maratim-diesel i Bergen som tipset meg om at det er en svakhet på bosch sine pumper. Dieseloverflow ventilen som står på hp-pumpa var defekt, diesel gjekk rett i retur, hp-pumpa fikk ikke bygge opp trykk som den skulle, Byttet denne og motor gjekk ikke i feilmodus lengre. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.April.2020 Del på Facebook Svart 27.April.2020 Takk for veldig viktig deling 👍👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fnm marine diese Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Hei langorm. Du tviholder ennå på manifolden på delemotorn?? Sitér dette innlegget Link to post
Langorm Svart 1.Mai.2020 Del på Facebook Svart 1.Mai.2020 Hei! Jeg har ingen delemotor, jeg gjorde en feil ved å redigere et innlegg her inne :) Sitér dette innlegget Link to post
Waagen90 Svart 5.Mai.2020 Del på Facebook Svart 5.Mai.2020 Langorm skrev On 27.4.2020 at 17.02: Hei! Er kanskje litt sen med kommentarer her, men fant feilen på min motor, etter en del feilsøking og merket at på diesel retur linjen, slukte ei kanne litt for kjapt, snakket med maratim-diesel i Bergen som tipset meg om at det er en svakhet på bosch sine pumper. Dieseloverflow ventilen som står på hp-pumpa var defekt, diesel gjekk rett i retur, hp-pumpa fikk ikke bygge opp trykk som den skulle, Byttet denne og motor gjekk ikke i feilmodus lengre. hei , du eg har en 250hk eg har problem at eg fikk får mer enn ca 1800 rpm før motoren begynner og fjuske , og må helt ned på tomgang igjen før den går fint igjen , virker som den ikke får nok diesel , kan dette høres ut som samme problem du har hatt ? Sitér dette innlegget Link to post
Langorm Svart 7.Mai.2020 Del på Facebook Svart 7.Mai.2020 Hei! Jeg fekk problemer ved ca 2000rpm, høres ut som motor kveles på en måte, da går maskinen i limpmode for ikke å skade maskinen😏, Jeg vet kor frustrerende det er når maskinen ikke virker som den skal, derfor legger jeg ut mine aksjoner. 1. Nye diesel filter 2. Sjekket dieselslanger, tur retur. 3. Mengde diesel fra retur, dieseldyser 4. Turboer ble sendt til overhaling, som var en mistanke. 5. Byttet fuelsender på rail. 6. Byttet boost sensor. Til slutt, snakket jeg med en bosch dieselguru som tipset meg å sjekke overflow ventilen. I dette tilfellet var det overflow ventilen som var problemet, se bilde😁 Sitér dette innlegget Link to post
Waagen90 Svart 12.Mai.2020 Del på Facebook Svart 12.Mai.2020 Langorm skrev On 7.5.2020 at 13.07: Hei! Jeg fekk problemer ved ca 2000rpm, høres ut som motor kveles på en måte, da går maskinen i limpmode for ikke å skade maskinen😏, Jeg vet kor frustrerende det er når maskinen ikke virker som den skal, derfor legger jeg ut mine aksjoner. 1. Nye diesel filter 2. Sjekket dieselslanger, tur retur. 3. Mengde diesel fra retur, dieseldyser 4. Turboer ble sendt til overhaling, som var en mistanke. 5. Byttet fuelsender på rail. 6. Byttet boost sensor. Til slutt, snakket jeg med en bosch dieselguru som tipset meg å sjekke overflow ventilen. I dette tilfellet var det overflow ventilen som var problemet, se bilde😁 byttet du denne ventilen eller bare tok du ut og fikk den til og virke igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Langorm Svart 19.Mai.2020 Del på Facebook Svart 19.Mai.2020 Kjøpte ny fra maratim diesel i Bergen, koster ca 700kr. Sitér dette innlegget Link to post
diesel 2019 Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2020 Da har vi fått montert motor i båt og har prøvd å få start... Får ikke start.... Er så lei av å mekke nå at jeg er på utkikk etter ny motor.. Noen som er interessert i å kjøpe 2 motorer?? Begge er komplett men en har skade på 1 sylinder+stempel. Får bytte de inn der jeg kjøper ny, men vet pris på deler og tenker at kanskje noen er interessert i de. Og er det noen med mere tålmod en meg, så kan man få i gang motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
diesel 2019 Svart 7.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2020 Da er motorene solgt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.