trondler Startet 29.August.2019 Link til dette innlegget Startet 29.August.2019 (redigert) Har en 9800 med Kad44 som kun får 3500 o/min, så det mangler 400. Den har nå B3 alu propeller (står noen tall der også, vet ikke om de er relevante - de er ganske gamle tror jeg). Altså bør jeg ned i str for å få mer turtall. Så kunne jeg også tenkt meg å gå over til stål, og da bør man vel enda ned et hakk...? Noen som har erfaring med overgang til stål? Ville C2 være en mulighet, eller vil de gi samme turtall som mine B3 rett og slett? Kunne fått laget noen hos Winrace sikkert, men tenkte å se hva som finnes av brukt sånn i første omgang. Redigert 29.August.2019 av trondler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 30.August.2019 Link til dette innlegget Svart 30.August.2019 Volvo sier i sin Propeller guide 2002 at anbefalt turtall område for KAD44 er 3700 til 3900 omdr Det er generelt mer enn 200 omdr mellom hver propellstørrelse i C serien. På en relativt tung båt med V bunn som din vil B3 flekse betydelig mer enn C2. Med en mer flatbunnet båt med 2 motorer vil forskjellen være mindre. Var jeg deg ville jeg prøvekjørt C2. Har du fått 3500 omdr så lenge du har hatt båten eller har du et snikende motor problem? Eller groe og rur? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.