Jump to content

Edit History

pipe

pipe

finegreier skrev for 1 time siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95 mod
Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene får flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt andre topplokk med bedre flow
Denne fordelen i sammen med mer effektive stempler gjør at disse byttemotorene kan skilte med 225hk

De gamle ikke Vortech motorene hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er ett 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to porter forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 175 hk i motoren selv om blokken er av typen som har forbedret stempel.
Kanskje du kan få skviset ut 185 hk på en god dag men neppe noe mer.

pipe

pipe

finegreier skrev for 1 time siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95 mod
Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene få flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt andre topplokk med bedre flow
Denne fordelen i sammen med mer effektive stempler gjør at disse byttemotorene kan skilte med 225hk

De gamle ikke Vortech motorene hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er ett 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to porter forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 175 hk i motoren selv om blokken er av typen som har forbedret stempel.
Kanskje du kan få skviset ut 185 hk på en god dag men neppe noe mer.

pipe

pipe

finegreier skrev 1 time siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95 mod
Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene har flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt enn bedre flow i topplokket.
Denne fordelen i sammen med mere effektive stempler gjør at disse byttemotorene kan skilte med 225hk

De gamle ikke Vortech motorene hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er ett 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to portet forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 175 hk i motoren selv om blokken er av typen som har forbedret stempel.
Kanskje du kan få skviset ut 185 hk på en god dag men neppe noe mer.

pipe

pipe

finegreier skrev 1 time siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95.
Disse Vortech motorene blir ofte brukt som erstatting motorer der de gamle ikke Vortech motorene var montert da de passer om hverandre.

Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene har flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt bedre flow i topplokket.
Dessverre passer ikke manifolden på eldre motorer som har 12 bolter isteden for 8 bolter som det er på nyere motorer med Vortech teknologi.

De gamle ikke Vortech motorene hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er et 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to portet forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 185 hk i motoren selv om blokken er av typen "stroker blokk" 

pipe

pipe

finegreier skrev 1 time siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95.
Disse Vortech motorene blir ofte brukt som erstatting motorer der de gamle ikke Vortech motorene var montert da de passer om hverandre.

Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene har flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt bedre flow i topplokket.
Dessverre passer ikke manifolden på eldre motorer som har 12 bolter isteden for 8 bolter som det er på nyere motorer med Vortech teknologi.

De gamle ikke Vortech motorene hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er et 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to portet forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 185 hk i motoren selv om blokken er av typen "stroker blokk" 

pipe

pipe

finegreier skrev 25 minutter siden:

Selger oppga at den hadde 215 hk, men 225 nå pga. slaglengde på stempelet. Han sa at selve blokka var bytta + noen deler til. Så det er nok endel deler som er flytta over ja. 

For å begynne med blokka først så går det selvfølgelig å bare kjøpe den og da kalles det short block.
Det kan Minge svare på siden de har funnet kvitteringen om det er en Short eller long block som er levert.
Så ville jeg spurt om denne motoren er optimalisert for saltvannkjøling.

Når det gjelder antall hk så er 225hk ett meget optimistisk anslag for ikke å si ganske mye feil.
Det er ofte 225HK på de fabrikkoverhalte long block moterene men de bygd på de såkalte Vortech motorene som er nyere enn 95.
Disse Vortech motorene blir ofte brukt som erstatting motorer der de gamle ikke Vortech motorene var montert da de passer om hverandre.
Den viktigste enkelt faktoren for at Vortech motorene har flere HK er innsugsmanifolden som har en mer effektiv utforming samt bedre flow i topplokket.
Dessverre passer ikke manifolden på eldre motorer som har 12 bolter isteden for 8 bolter som det er på nyere motorer med Vortech teknologi.
De gamle ikke Vortech hadde 205 hk med 4BBL forgasser og tilhørende innsugningsmanifold.
Nå har ikke jeg googlet på ditt innsugningsmanifold men bilde du viser av innsugningsmanifolden er et 2BBL innsug som ble brukt på 175 hk
En liten to portet forgasser klarer ikke å levere nok bensin og luft til at du kan ha noe særlig mer enn 185 hk i motoren selv om blokken er en "stroker blokk" 



×
×
  • Create New...