Jump to content

Edit History

pipe

pipe

finegreier skrev for 2 timer siden:

Da hører jeg bare med minge om hvilken olje og filter jeg skal ha da

Filtret er meget lett da du bare kan bruke ett vanlig oljefilter i fra enn GM 4,3 liter i fra 1986-1993 og trolig etter det også.
Fåes over alt der de selger filter.
Dette med olje kan også gjøres lett men også vanskelig da det finnes 1000 meninger om hvilken olje som er best på de eldre støpejernmotorene i fra GM 
Noen hevder de ikke har godt av syntetisk olje av ulike grunner.   

Min long Block kom med sticker at det skulle brukes mineral olje ved innkjøring og etter ett vist antall timer kunne man gå over til syntetisk olje hvis ønskelig.
Siden man ikke vet helt hva som er byttet og mikset på trådstarter sin motor ville jeg valgt mineral olje med 15W-40 viskositet 
Er mer enn bra nok med mineral olje når man bytter en gang i året

pipe

pipe

finegreier skrev for 2 timer siden:

Filtret er meget lett da du bare kan bruke ett vanlig oljefilter i fra enn GM 4,3 liter i fra 1986-1993 og trolig etter det også.
Dette med olje kan også gjøres lett men også vanskelig da det finnes 1000 meninger om hvilken olje som er best på de eldre støpejernmotorene i fra GM 6 og 8 syl motorer.

Min long Block kom med sticker at det skulle brukes mineral olje ved innkjøring og etter ett vist antall timer kunne man gå over til syntetisk olje hvis ønskelig.
Siden man ikke vet helt hva som er byttet og mikset på trådstarter sin motor ville jeg valgt mineral olje med 15W-40 viskositet 
Er mer enn bra nok med mineral olje når man bytter en gang i året

pipe

pipe

finegreier skrev for 1 time siden:

Dette med olje kan også gjøres lett men også vanskelig da det finnes 1000 meninger om hvilken olje som er best på de eldre støpejernmotorene i fra GM 6 og 8 syl motorer.

• Create New...