DR_Nelson
Jeg var der du er nå for ca 3 uker siden. Men tok steget videre etter å ha regnet på det. Ja det koster, og det er det som bekymret meg mest av alt. Uforutsette utgifter gir meg angst. Men har satt av 50 000kr som båtpenger. Disse brukes om det er noe som ryker.
6000kr i forsikring, 6500kr på båtplass og 2000kr i opplag på land blir det ikke så dyrt heller, utenom verdifall og ekstra lån på huset.
Jeg elsker å styre med polering, skruing så det gir meg en indre ro.
Kona liker ikke cruiseferie (merkelig nok ville hun ha båt), jeg har flyskrekk og ungene på 3 og 7 år elsker båtlivet mer enn «syden».
Barna husker bedre ferier i natur og sjø, enn ferie i Spania.
Vi gikk fra en 20fot daycruiser til en feriebåt og har planer om minst 2 uker ferie, men og bruke den til overnatting i helger på vår og forsommeren.
Så alt handler om prioritering egentlig.
Vi har ikke en bil til 1 mill og heller ikke hytte.
Har heller ikke hver vår millionlønn.
Det blir nå slutt på den obligatoriske sydenferien og andre svindyre tilrettelagte ferier (som vi hater). Men gjerne en Danmarkstur på vinteren.
Har du vurdert en feriebåt er du på rett vei. Men ikke fall for den første du ser. Vi reiste land og strand for besiktigelse og prøvekjøring av ulike typer båter, før vi kjøpte ny.
Jeg tenker litt sånn, du lever en eneste gang. Og jeg vil ikke ligge på dødsleie og angre på at jeg ikke kjøpte båt.