Pitbullo
En liten oppdatering fra denne kanten :)
Jobb, familieliv og ikke minst ganske kjip helse gjør at ting går sakte fremover, men noe har blitt gjort.
Fikk slipt ned under vannlinjen så godt det lot seg gjøre, helt til slipemaskinen tok kvelden... Primet opp igjen, og har lagt på bunnstoff. Det er litt tidlig for bunnstoffet, ift. sjøsetting, men det måtte bli slik. Båten er nå kommet ut av garasjen (ligger med kjølen i været enda), og skal på sjøen om ikke lenge, får jeg håpe.
Jeg holder nå på og lage til plate som skal utenpå akterspeilet da den gamle var pill råtten. Hva bør jeg behandle denne med? Jeg har saget til en tykk finerplate (forskalingsplate), som er pusset og gjort fin. Den settes for øyeblikket inn med primer, og så må jeg ha en skikkelig vanntett overflatebehandling. Anbefalinger? Kan jo eventuelt bare bruke bunnstoff? Har forresten benyttet Biltema sitt harde bunnstoff under båten, siden den skal opp og ned av henger ofte. Selvpolerende smitter så fort av, så jeg ville ha noe mer solid denne gangen.
Jeg må også etterhvert lage en tofte (eller 2) til båten, og tenkte å bruke samme type forskalingsplate som jeg har til akterspeilet. Denne er 10-lags, og burde være solid nok. Hva kan jeg oveårflatebehandlie toftene med? Vil ha det vanntett, solid samtidig som det ikke smitter over på klær. De skal tross alt sittes på.
Edit: PS: Jeg vet veggene i garasjen ser forferdelige ut. Garasjen er neste prosjekt, straks båten er tatt :)