Jump to content

Edit History

tom Cognac

tom Cognac

glemte tilleggsopplysning

Da jeg hadde båt for "en menneskealder" siden polerte jeg alltid båten før sjøsetting (tidlig i mai, helst før 17.) og benyttet enhver anledning til å polere båten i uthavn (mens de andre fyrte opp grillene :cool::thumbsup::yesnod:), jeg brukte alltid en "hard" voks på boks (tror jeg kjøpte det på Malfix, en båtbutik k ikke langt fra hvor jeg jobbet i Oslo), det var noe herk å få ut av boksen og noe herk å gni ut på båten for så å polere. Men det ble blankt. Passet alltid på å ikke legge på voks på det ru "gå-feltet" på dollbordene slik at det ikke skulle bli glatt. Jeg sendte en gang forespørsel til Båtmagasinet om hvordan man skulle bevare dollbordene, men fikk ikke svar (så vidt jeg husker. Jeg var abonnent på Båtmagasinet fra første nummer og fortløpende i 30 år. Har spart på alle magasinene, men sa opp abonnementet da jeg ikke hadde mer plass i bokhylla :yesnod:)

Forøvrig: TAKKER for alle råd og tips dere kommer med, mye er notert. 

Det er en burgunder/dyp rød bred stripe under fenderlist på Flipperen min, jeg antar at jeg greier å rubbe/polere opp den, men den har fått noen skader i baugen (må nok sparkle og pusse her) så jeg er også på jakt etter original topcoaten i riktig farge. Kom borti et firma i Drammen (Bakken Motor, har fått kjempegod hjelp her) som kan Flipper og de fikk skrognummeret på båten min, kontaktet Flipper i Finland uten at produsenten kunne hjelpe meg. Båten min er for gammel til at de har fargekoden i arkivet. Men med litt reserch skal jeg nok finne det ut. Noen som har erfaring med lakking av båt med topcoat her???  Tar imot alle tips og råd med stor takk. :yesnod:

tom Cognac

tom Cognac

Da jeg hadde båt for "en menneskealder" siden polerte jeg alltid båten før sjøsetting (tidlig i mai, helst før 17.) og benyttet enhver anledning til å polere båten i uthavn (mens de andre fyrte opp grillene :cool::thumbsup::yesnod:), jeg brukte alltid en "hard" voks på boks (tror jeg kjøpte det på Malfix, en båtbutik k ikke langt fra hvor jeg jobbet i Oslo), det var noe herk å få ut av boksen og noe herk å gni ut på båten for så å polere. Men det ble blankt. Passet alltid på å ikke legge på voks på det ru "gå-feltet" på dollbordene slik at det ikke skulle bli glatt. Jeg sendte en gang forespørsel til Båtmagasinet om hvordan man skulle bevare dollbordene, men fikk ikke svar (så vidt jeg husker. Jeg var abonnent på Båtmagasinet fra første nummer og fortløpende i 30 år. Har spart på alle magasinene, men sa opp abonnementet da jeg ikke hadde mer plass i bokhylla :yesnod:)

Forøvrig: TAKKER for alle råd og tips dere kommer med, mye er notert. 

Det er en burgunder/dyp rød bred stripe under fenderlist på Flipperen min, jeg antar at jeg greier å rubbe/polere opp den, men den har fått noen skader i baugen (må nok sparkle og pusse her) så jeg er også på jakt etter original topcoaten i riktig farge. Kom borti et firma i Drammen (tror jeg det var) som kan Flipper og de fikk skrognummeret på båten min, kontaktet Flipper i Finland uten at produsenten kunne hjelpe meg. Båten min er for gammel til at de har fargekoden i arkivet. Men med litt reserch skal jeg nok finne det ut. Noen som har erfaring med lakking av båt med topcoat her???  Tar imot alle tips og råd med stor takk. :yesnod:

• Create New...