Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Det største feilen mange gjør er å diskutere sjøveisreglene ned på detaljnivå og deretter tro at man kan hevde sin rett kun på grunnlag av denne siden den passer best med egen situasjonsoppfatning.

 

I en evt. kollisjon er det så mange omstendigheter som kommer inn og så mange samtidig virkende regler som tilsier en eller annen form for skylddeling at å terpe på at f.eks. regel 9 a er den som avgjør hele saken bærer i beste fall stort preg av uvitenhet. 

 

Les rapportene vedrørende skipshendelser, grunnstøtinger, kollisjoner etc. som blir skrevet av Statens Havarikommisjon etter granskninger så vil man forstå at bildet og skyldsspørsmålene i enhver hendelse er langt mer kompleks enn det man kan trekke ut av en paragraf i en av reglene. 

Chiefengineer

Chiefengineer

Det største feilen mange gjør er å diskutere sjøveisreglene ned på detaljnivå og deretter tro at man kan hevde sin rett kun på grunnlag av denne.

 

I en evt. kollisjon er det så mange omstendigheter som kommer inn og så mange samtidig virkende regler som tilsier en eller annen form for skylddeling at å terpe på at f.eks. regel 9 a er den som avgjør hele saken bærer i beste fall stort preg av uvitenhet. 

 

Les rapportene vedrørende skipshendelser, grunnstøtinger, kollisjoner etc. som blir skrevet av Statens Havarikommisjon etter granskninger så vil man forstå at bildet og skyldsspørsmålene i enhver hendelse er langt mer kompleks enn det man kan trekke ut av en paragraf i en av reglene. 



×
×
  • Create New...