Jump to content

Edit History

JLYH

JLYH

Kjøpte nylig flett ny 2019 båtpakke fra forhandler, oppdaget i ettertid at på ID skiltet på motoren stod det produksjonsår 2015???

Forhandleren nevnte aldri noe om produksjonsdatoen(årsmodell?) på motoren og var ikkje ein del av forhanglingsgrunnlaget ved kjøpet.

Når eg tar saken opp med forhandleren og importør, mener dei at så lenge påhengsen har samme modell-nr og dei såkalt kampanjene og softwear oppdateringene er utført på motoren, kan dei selge den som ein 2019modell. 

Motoren det gjelder er ein Evinrude E-tec G2 200HO

Så lurer på om det er andre som har komt opp i lignende situasjoner og hva utfallet eventuelt ble?

Den største bekymringen min er ved eit eventuelt videresalg, da det ser ut som om motoren er 4år eldre enn båten. Og at det selvsagt er svært irriterende!

Har hørt rykter om at noen utenbords-motormerker har sluttet å operere med årsmodell/årskode?

JLYH

JLYH

Kjøpte nylig flett ny 2019 båtpakke fra forhandler, oppdaget i ettertid at på ID skiltet på motoren stod det produksjonsår 2015???

Forhandleren nevnte aldri noe om produksjonsdatoen(årsmodell?) på motoren og var ikkje ein del av forhanglingsgrunnlaget ved kjøpet.

Når eg tar saken opp med forhandleren og importør, mener dei at så lenge påhengsen har samme modell-nr, dei såkalt kampanjene og softwear oppdateringene er utført på motoren, kan dei selge den som ein 2019modell. 

Motoren det gjelder er ein Evinrude E-tec G2 200HO

Så lurer på om det er andre som har komt opp i lignende situasjoner og hva utfallet eventuelt ble?

Den største bekymringen min er ved eit eventuelt videresalg, da det ser ut som om motoren er 4år eldre enn båten. Og at det selvsagt er svært irriterende!

Har hørt rykter om at noen utenbords-motormerker har sluttet å operere med årsmodell/årskode?

• Create New...