dieselfan
Om det var meg ville jeg bedt om at forhandler og importør sammen gir skriftlig GARANTI for at motoren i\IKKE har tatt skade av uvanlig langvarig lagring og dokumenterer at Evinrude G2 standard preservering er ment å vare i 48 mnd....
Det kommer de aldri i livet til å gjøre og da sier du enkelt og greit at uten den garantien så ønsker du å heve kjøpet.
De svarer nei skriftlig, du går til Forliksrådet.
Tviler på om du trenger advokat for å fremme ditt synspunkt i forliksrådet.
Forhandler vil igjen trolig hevde at det er "helt greit" med en eller annen spesialist som kilde.
Du klargjør ditt syn igjen: Dersom ikke importør kan dokumentere at standard preservering for G2 vil vare i 48mnd minimum, i nordisk klima.... så er spesialistens uttalelse uten verdi for deg.
Dersom Forliksrådet ikke tar beslutning til din fordel (mener jeg de begår en feil) så har du så langt tapt lite, du anker og kan bruke Rettshjelpforsikring og da tror jeg forhandler vil ønske et forlik....
Dersom forhandler anker Forliksdom til retten tar de en stoooor risiko.
For folk flest vil EN overligger være bob-bob ok, men FIRE dobbel overligger er helt på trynet...
Selv uten jury i Lagmannsretten vil du vinne fram. Det kan koste deg 5000 i egenandel men min mening er at verditapet ditt som følge av "gammel" motor vil være større... mye større dessverre