nomen Startet 1.September.2019 Link til dette innlegget Startet 1.September.2019 "Før" var det bare å stikke hånda ned blant steiner og tang og røske med seg et par blåskjell, men slik er det ikke nå lengere. Det må letes ganske godt for å finne noen om skal fiske noen krabber. De jeg finner lar jeg være siden de er så få, bruker stillhavsøsters isteden. Men på bøyer,tau,båter,drev og flytebrygger kryr det av bittesmå blåskjell så hva skjer? Blir de spist, dør de pga klimaendringer, eller hva. Noen som vet? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Pitbullo Svart 1.September.2019 Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 kanskje denne artikkelen fra havforskningsinnstituttet kan gi noen svar. https://www.imr.no/resources/Notat-Hvorfor-forsvinner-blaskjellene-pr-27-juli-2018.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.September.2019 Link til dette innlegget Svart 1.September.2019 Noen steder, slik som på Flekkerøy i Krsand S, ser det ut til å være mye blåskjell. Ligger tykt under brygga. Hadde krabbefiskekonkurranse der i sommer (og i fjor sommer), og det er store fine blåskjell der - og i mengder. Mens andre steder er det lite som nevnt. Kanskje derfor det er vanskelig å finne årsaken(e). Husker at det på en av de ytterste øyene i Grimstad var veldig mye blåskjell for 25 år siden ca. Når jeg var ute for 15 år siden for å besøke stedet var det veldig lite. Men kommet mer østers. Har ikke sjekket der siden da. Burde tatt en tur :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.