Jump to content

Båtutleie av elbåter i Oslo!

-morten-

Recommended Posts

https://www.nettavisen.no/okonomi/slik-blir-delingstjenesten-for-elektriske-dagsturbater/3423837315.html

spennende konsept!!  De bør vel ha en egen redningsskøyte som kommer å tauerdem tilbake når de er gått tom for strøm på fjorden da!! :smiley:

Stod ikke noe om rekkevidde og når /hvor de skal lades!?

Teoretisk er jo dette en veldig god tanke!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Som jeg forstod det da jeg snakket med de på Kadettangen/Sandvika og så båten så vil båtene lades der man også legger/henter båten og ladingen gjøres greit i løpet av natten. Rekkevidden er nevnt i linken din med et praktisk ekempel; Rekkevidden tilsvarer en tur fra Sandvika havn tur/retur Nærsnes, opplyser Ervik.

Forøvrig spiller det nok liten rolle hva AP i Bærum mener mht hvor båten/e kan legges.:rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

-morten- skrev for 3 timer siden:

De bør vel ha en egen redningsskøyte som kommer å tauerdem tilbake når de er gått tom for strøm på fjorden da!! :smiley:

De kan vel bruke samme redningsskøyter som de som pleier å taue inn dem som er tomme for bensin/diesel. Burde ikke være noen forskjell her. Man har jo en måler å følge med på.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
18 minutes ago, index said:

De kan vel bruke samme redningsskøyter som de som pleier å taue inn dem som er tomme for bensin/diesel. Burde ikke være noen forskjell her. Man har jo en måler å følge med på.

ment som en spøk, men det kan jo tenkes at en del som kommer til å låne disse ikke er de som er mest båtvante..  Uansett så er jeg positiv til denne grunntanken.. men logistikk og tilrettelegging krever nok en god del jobb.. er jo et kaos og virrvarr med utleie for sparkesykkler og el-sykkler.. Bør tenkes igjennom ihvertfall før man starter opp noesånt!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

1 minute ago, Key Freak said:

Akkurat det er vel blant de mest irrelevante sammenligningene jeg har sett på en stund 

var ikke noen direkte samenlikning da noe slikt blir noe mer strukturert, men jeg synes det er en ganske stor tendens til at folk bryr seg veldig lite og viser liten respekt ovenfor ting de selv ikke eier! Det taes litt for lett på enkele ting og det er for lett å avskrive seg ansvar på ting

-morten- skrev 59 minutter siden:

ment som en spøk, men det kan jo tenkes at en del som kommer til å låne disse ikke er de som er mest båtvante.. 

De månedene disse kan være aktuelle er vel de månedene der et stort antall av de som befinner seg på sjøen ikke er spesielt båtvante uansett. Jeg opplever I alle fall stor forskjell på hvordan folk oppfører seg på sjøen I juli-september kontra det jeg treffer på resten av året. Så om de har elmotor eller påhenger tror jeg ikke vil utgjøre store forskjellen.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...