Jump to content

Heving av sunken skøyte, hva en gjør for å ha litt morro på vinteren :-)

NorSiglar

Recommended Posts

Veldig flott jobba, både film og heving. Er part3 "in the making"?

Gjorde en lignende jobb midt på - 80 tallet. Et firma som driver med div. berging stilte opp med både mannskap, utstyr og filmcrew men ga opp etter å ha svidd av det meste av dagslyset en sommerdag... Fixa det selv noen dager senere med 2 leiepumper, antageligvis dobbelt så store som bensinpumpen dere brukte, deler av en skumplastmadrass i de store hullene og 4 oljefat hengt fast i propellakselen fylt med luft for å få lukekarmen litt over vann.

snoggbas5.jpg

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Venter I spenning på part 3. Alltid artig å se første oppstart etter et slikt bad.

Jeg var tilskuer til heving av en båt I hjemmehavna for noen år siden. Hadde vel ligget under I 9 måneder ca. En halvtime etter at båten var tømt for vann var Sabben I gang igjen. Alt av instrumenter, lanterner, ekkolodd etc fungerte. Det eneste som ikke virket var radaren, sikkert forårsaket av at antennen hadde ligget I vannlinjen I 9 mnd vekselvis våt og tørr. En god time etter start kastet de loss og gikk båten hjem. Imponerende!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...