dieselfan
TrikkerN Lønning skrev for 13 timer siden:Men jeg ser føre meg at det er en fare for galvanisktæring ved bruk av andre metaller(rustfri hylse) ?
Hylsa er helt klart av et materiale som ikke har identisk plasering på spenningsrekka som eksoshuset på turboen.
Ergo har vi et spenningspotensiale tilstede.
Vil vi ha en katalytt tilstede? Neppe, i så fall kun i en kort periode av levetiden.
Dersom innsatsen er satt inn med en monteringspasta så er det til og med mulig at det ikke er kontinuitet mellom hus og foring.... da har vi ikke et problem i praksis.
Det er uhyggelig viktig å se på hele bildet om en skal vurdere et slikt korrosjonstilfelle.... i dette tilfellet er det komplekst.
Kan ikke garantere deg at jeg har fasitsvar å dele med deg men for egen del så er jeg overbevist....
Det er medlemmer som også er krystallklare om det motsatte men jeg savner klare argumenter...
Jakob T skrev for 13 timer siden:Vil anta at det er større fare for at turboen blir ødelagt av rust, enn tæring?
Jeg er så enig med deg at jeg går for samme løsning som deg for andre gang....
Min jobbsyklus gjør at jeg egentlig ikke skulle hatt båt... en båt som skal overleve mitt bruksmønster burde helt klart ikke hatt turbo...
Det gjør vondt å innrømme men slik er det. Så, hva gjør jeg? Jo, nyter turboen så lenge den snurrer og belager meg på å bytte dobbelt så ofte som de som bruker båten regelmessig, hele året (dere er heldige på mer enn to måter)
Selv er jeg overbevist om at den edlere innsatsen vil gi betydelig økt levetid og passe godt til slike som meg som ikke får startet familiebåten ofte nok....
Da har du mine argumenter for innsats.
Som nevnt så er det andre som mener det motsatte så du får holde argumentene opp imot hverandre og konkludere som best du kan.