Jump to content

Tips: Unngå Sierra uoriginale deler til Mercruiser drev (ihvertfall gummiting)

Duppe

Recommended Posts

Kjøpte diverse belger, slanger og pakninger av respektabel forhandler her i Norge (Ravns Garage) til full overhaling av Mercruiser drev, men de var alle litt feil. Ikke bare hadde jeg problemer med å få både de og spesialverktøy til å montere de til å passe da de var generelt litt for tynne i godset. Når man ser folk monterer originale deler på Youtube på samme drev kan det ses med blotte øyet at det er forskjell.

Nesten litt sjokkerende at det kan gå an når det handler om lekkasje og alt hva det kan føre med seg og det skjedde med meg. F.eks. metallringen som skal på hovedbelgen fikk aldri godt feste og må ha løsnet under montering av drevet, for da jeg tok av drevet for sjekk var det proppfullt av vann inni der. Egentlig skal metallringen være så vanskelig å få på at man må slå den inn med en hammer og spesialplate, men her kunne man på langt nær sette den helt inn med fingrene og løsnet altså ved den minste bevegelse. Og innsatsen til vannslanger (for de som kjenner dette), var praktisk umulig å sette med skruverktøyet da det bare snurret pga for tynn gummi og følgelig lite friksjon. Måtte holde slangen fast med tang og slå satsen inn. Belgen til girkabelen var også vanskelig å få tett da den ikke passet helt og var stiv. Klemringen var også mye simplere enn original.

Bestilte egentlig originale Mercruiser-deler, men ble oppringt av Ravns om det var greit å bytte til Sierra, og da de sa jeg sparte penger på det sa jeg greit, men det burde altså ikke du gjøre.

Ja, bedre fortjeneste én gang. Men ikke når du etterpå helst ikke vil handle med dem  igjen og handler et annet sted...

De har nok heller ikke lyst på et dårlig rykte. Det kan jo godt være de ikke vet at den serien du kjøpte er så dårlig som den er. Det er det jo kundene som tester.

Edit: rettet feil

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ravns Garage er en super butikk som har mye kunnskap og er kjapp til å levere varer. Problemet er når delene som kommer over dammen fra Usa ikke kommer da Brunswick har problemer med leveransene til Skandinavia. Da vil jo Ravns prøve så godt de kan og levere varer som kunden har bestilt, og Sierra pleier å ha bra kvalitet, men som sagt Sierra er ikke orginal vare og kvalitets kontrollen kan være litt dårligere.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...