Duppe Startet 3.September.2019 Link til dette innlegget Startet 3.September.2019 Kjøpte diverse belger, slanger og pakninger av respektabel forhandler her i Norge (Ravns Garage) til full overhaling av Mercruiser drev, men de var alle litt feil. Ikke bare hadde jeg problemer med å få både de og spesialverktøy til å montere de til å passe da de var generelt litt for tynne i godset. Når man ser folk monterer originale deler på Youtube på samme drev kan det ses med blotte øyet at det er forskjell. Nesten litt sjokkerende at det kan gå an når det handler om lekkasje og alt hva det kan føre med seg og det skjedde med meg. F.eks. metallringen som skal på hovedbelgen fikk aldri godt feste og må ha løsnet under montering av drevet, for da jeg tok av drevet for sjekk var det proppfullt av vann inni der. Egentlig skal metallringen være så vanskelig å få på at man må slå den inn med en hammer og spesialplate, men her kunne man på langt nær sette den helt inn med fingrene og løsnet altså ved den minste bevegelse. Og innsatsen til vannslanger (for de som kjenner dette), var praktisk umulig å sette med skruverktøyet da det bare snurret pga for tynn gummi og følgelig lite friksjon. Måtte holde slangen fast med tang og slå satsen inn. Belgen til girkabelen var også vanskelig å få tett da den ikke passet helt og var stiv. Klemringen var også mye simplere enn original. Bestilte egentlig originale Mercruiser-deler, men ble oppringt av Ravns om det var greit å bytte til Sierra, og da de sa jeg sparte penger på det sa jeg greit, men det burde altså ikke du gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 (redigert) Veldig kjedelig. Har du gitt beskjed til Ravns Garage? Redigert 3.September.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Duppe Svart 4.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Nei men en god idé, har gjort det nå. Men siden Ravns ringte og ville ha meg til å bytte regner jeg med de har bedre fortjeneste på Sierra og således kanskje ikke så ivrig å kutte det ut? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 (redigert) Ja, bedre fortjeneste én gang. Men ikke når du etterpå helst ikke vil handle med dem igjen og handler et annet sted... De har nok heller ikke lyst på et dårlig rykte. Det kan jo godt være de ikke vet at den serien du kjøpte er så dårlig som den er. Det er det jo kundene som tester. Edit: rettet feil Redigert 5.September.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
MorganX Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Tror mye av problemet er at Brunswick som forhandler Mercury (Quicksilver) har hatt leveringsproblemer på deler fra Usa dette året. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 5.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 (redigert) Ja Ravns sier nå de faktisk har mindre fortjeneste på Sierra-deler, men kunne levere de raskere (hvis det er til å tro på). (Må for rettferdighetens skyld si jeg har vært fornøyd med Ravns Garage generelt så dette er ikke noe mot dem) Redigert 5.September.2019 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Det er nok til å tro på for også AB marine hadde leveringsproblemer på orginale deler i hele år. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Har bare gode erfaringer med Ravn`s, både kvalitet og kundeservice. Så tilbakemelding tror jeg de vil sette stor pris på! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
MorganX Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Ravns Garage er en super butikk som har mye kunnskap og er kjapp til å levere varer. Problemet er når delene som kommer over dammen fra Usa ikke kommer da Brunswick har problemer med leveransene til Skandinavia. Da vil jo Ravns prøve så godt de kan og levere varer som kunden har bestilt, og Sierra pleier å ha bra kvalitet, men som sagt Sierra er ikke orginal vare og kvalitets kontrollen kan være litt dårligere. Sitér dette innlegget Link to post
Helge77 Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 det kan jo vere at det er delene er til annet drev. Ettersom det er så mye gale. For det virker som det er små forskjeller mellom typene Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 5.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Nei de er bestilt på drevets serienummer og delene er nok de samme for alle Bravo-modellene siden spesialverktøyene for montering er de samme. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Ravns er knall, når ingen andre hadde delene jeg trengte til en gammal promax 300, så hadde Erling det på lager til en latterlig fin pris :) det er nok desverre ett mandags produkt fra fabrikkant du har fått Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.September.2019 Link til dette innlegget Svart 5.September.2019 Nettopp derfor ville jeg snakket med Ravns. For det kan jo hende de har litt markedsmakt ovenfor Sierra. Og det kan jo hende de er blitt klar over problemet i mellomtiden, og dermed har en annen løsning til deg. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.