Dykker Startet 3.September.2019 Link til dette innlegget Startet 3.September.2019 Vi konverterte til seilbåt for en måned siden, så man kan si at vi er rimelig ferske på fall, skjøter osv. På rullegenoaen henger det en wire med en slags sjakkel på. Hva er denne til? Skal den tres på skjøte til innhalet til forseilet? Eller er det noe til spribommen? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Et hjelpemiddel for å tre seilet. Den styrer seilet slik at det er lettere å få det på plass. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.September.2019 Link til dette innlegget Svart 3.September.2019 Seilmater til profilen. Leder seilet inn når du monterer det i profilen. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 4.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Takk for svar. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2019 Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Den skal ikke henge og slenge slik - trykk wiren inn der den kommer fra - så er det mulig å låse "seilføreren" i et plastspor . I hht manualen på skal alle kulelagre på rulla smøres opp årlig. Tror ikke det er gjort av så mange Jeg gjorde det på mine 2 ruller. Det ga merkbart lettere håndtering. En ganske enkel konstruksjon - største risikoen er å miste deler på vannet Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 4.September.2019 Link til dette innlegget Svart 4.September.2019 Benyttes når du skal heise seilet. Tre forliket inn i denne ‘feeder’en’ før du fører forliket inn i sporet på forstags-profilen. Fest fallet til toppen av seilet. Hjelp seilet fremover / inn i feederen så det glir greit oppover uten å skades i åpningen på forstagsprofilen. Dyttes inn igjen etter bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.