arkmarin Startet 7.September.2019 Link til dette innlegget Startet 7.September.2019 (redigert) Delta i undersøkelse fra Kystverket om merking langs kysten. https://response.questback.com/isa/qbv.dll/ShowQuest?QuestID=5384178&sid=XVLzPvRwKL&fbclid=IwAR0u7WbbVkSQVjM1IiIkUelqZmHIsgFB3JUljLGVNz-JA5FifEz5uqt59ds Redigert 7.September.2019 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
LALUNA II Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Takk svart etter beste evne Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Roger jo Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 her kan en bli hørt https://www.kystverket.no/Nyheter/2019/august/fornying-og-oppgradering-av-seilingsleder-fra-kristiansand-til-risor/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
nomen Svart 7.September.2019 Link til dette innlegget Svart 7.September.2019 Håper alle svarer positivt på spørsmålene som omhandler gamle fyrlykter, vi vil jo ikke at de skal nedprioriteres Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Poseidon Svart 8.September.2019 Link til dette innlegget Svart 8.September.2019 Interessant undersøkelse, selv om den kanskje hadde unødvendig mange valg enkelte steder. Men nå har jeg besvart etter beste evne og følger med interesse arbeidet videre! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Roger jo Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Poseidon skrev for 7 timer siden: Interessant undersøkelse, selv om den kanskje hadde unødvendig mange valg enkelte steder. Men nå har jeg besvart etter beste evne og følger med interesse arbeidet videre! Enig i at det var mange valg noen steder. Har mer tro på påvirkning med å svare på denne. Er de først i område og jobber er noen ekstra Litus Mini og staker, inn i dette prosjektet blåbær. https://www.kystverket.no/Nyheter/2019/august/fornying-og-oppgradering-av-seilingsleder-fra-kristiansand-til-risor/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Sleit litt med den. Plotter var alltid nevnt sammen med radar (plotter og radar), har ikke radar og da var det ikke mulig å velge "riktig" i en del av spørsmålene. Dvs en fikk ikke krysset av for at en navigerte med plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Furu Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Samme problem stilling egentlig.. Men besvart etter beste evne Sitér dette innlegget Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002 Skipsvrak i norge på google. Furuholmen28.com Link to post
Gunga Din Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Positivt att man endrer sektorinndelningen til IALA gjør mørkerseilas litt enklere! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 (redigert) Furu skrev for 1 time siden: Samme problem stilling egentlig.. Men besvart etter beste evne Jeg droppet det da det ville gi feil resultat inn i undersøkelsen, og da ødelegge for undersøkelsen i stedet for å være til nytte. Redigert 9.September.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Har besvart. Virker litt som om Kystverket nærmest søker bekreftelse på at elektronisk navigasjon er viktigst, og tradisjonelle lykter, fyr og merking ikke lenger trenger å prioriteres. Det ville være synd om dette stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Trond123 skrev 5 minutter siden: Har besvart. Virker litt som om Kystverket nærmest søker bekreftelse på at elektronisk navigasjon er viktigst, og tradisjonelle lykter, fyr og merking ikke lenger trenger å prioriteres. Det ville være synd om dette stemmer. Ja, enig...Fikk også den følelsen når jeg besvarte... men det er jo faktisk realitetene de da får bekreftet... Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Håper Kystverket, de sjøfarende og andre myndigheter forstår viktigheten av å opprettholde muligheten til, og kunnskapen om, tradisjonell navigasjon. Det kan komme tider der elektronikken ikke kan benyttes, av varierende årsaker. Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 De er nok interessert i å vise at elektronisk navigasjon brukes mye og at det er nødvendig. Kystverket har store prosjekter med elektroniske kart, AIS-satelitter m.m. Dette er svindyrt og det må vises til behov for de bevilgende myndigheter. https://www.kystverket.no/Maritime-tjenester/Meldings--og-informasjonstjenester/AIS/ Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 For å øke sikkerheten langs kysten er slike undersøkelser viktige. Derfor gikk jeg inn på linken og begynte å svare etter beste evne. Da jeg var kommet halvveis hoppet jeg ut, det ble for mange alternativer som ikke passet for meg med en fritidsbåt. Mine svar ville uansett bli feil/unyttig. Kanskje Kystverket kunne hatt to slike spørreskjema, et for yrkesbåter og et for fritidsbåter? Så kunne de selv analysert svarene/satt de opp mot hverandre? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dreamer Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Lars H. skrev 51 minutter siden: Kanskje Kystverket kunne hatt to slike spørreskjema, et for yrkesbåter og et for fritidsbåter? Så kunne de selv analysert svarene/satt de opp mot hverandre? Ja, enten to skjemaer, eller modifisert det eksisterende slik at det passer for alle typer båter. Skuffende at dette ikke var gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Lars H. skrev for 7 timer siden: For å øke sikkerheten langs kysten er slike undersøkelser viktige. Derfor gikk jeg inn på linken og begynte å svare etter beste evne. Da jeg var kommet halvveis hoppet jeg ut, det ble for mange alternativer som ikke passet for meg med en fritidsbåt. Mine svar ville uansett bli feil/unyttig. Kanskje Kystverket kunne hatt to slike spørreskjema, et for yrkesbåter og et for fritidsbåter? Så kunne de selv analysert svarene/satt de opp mot hverandre? Samme her, hoppet av etter hvert da jeg anså meg for ikke å være i målgruppen. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Dreamer skrev for 7 timer siden: Ja, enten to skjemaer, eller modifisert det eksisterende slik at det passer for alle typer båter. Skuffende at dette ikke var gjort. Rolf skrev 15 minutter siden: Samme her, hoppet av etter hvert da jeg anså meg for ikke å være i målgruppen. Lars H. skrev for 8 timer siden: For å øke sikkerheten langs kysten er slike undersøkelser viktige. Derfor gikk jeg inn på linken og begynte å svare etter beste evne. Da jeg var kommet halvveis hoppet jeg ut, det ble for mange alternativer som ikke passet for meg med en fritidsbåt. Mine svar ville uansett bli feil/unyttig. Kanskje Kystverket kunne hatt to slike spørreskjema, et for yrkesbåter og et for fritidsbåter? Så kunne de selv analysert svarene/satt de opp mot hverandre? Både riktig og viktig å hoppe av. Hvis ikke så skaper en bare falske/dårlige data som ødelegger for undersøkelsen. Forøvrig helt enig i løsningsforslagene. Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 10.September.2019 Link til dette innlegget Svart 10.September.2019 Var vel valgt for fritidsbåt på forsiden? Det er en mulig tolkning å se på hva fritidsbåteiere "skjønte" av resterende - men da er det villet "villedning" som i seg selv er problematisk. Så ingenting er vel strengt tatt feil eller å "redde" undersøkelsen - hvis den er feilet fra starten av. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Pinkvin skrev On 9.9.2019 at 12.54: Jeg droppet det da det ville gi feil resultat inn i undersøkelsen, og da ødelegge for undersøkelsen i stedet for å være til nytte. Lars H. skrev On 10.9.2019 at 15.39: Da jeg var kommet halvveis hoppet jeg ut, det ble for mange alternativer som ikke passet for meg med en fritidsbåt. Mine svar ville uansett bli feil/unyttig. Den konklusjonen kom jeg også til. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Lars H. skrev On 10.9.2019 at 15.39: Da jeg var kommet halvveis hoppet jeg ut, det ble for mange alternativer som ikke passet for meg med en fritidsbåt. Mine svar ville uansett bli feil/unyttig. Samme her. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
tilplan Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Samme her også. Det skulle vært helt andre alternativ når en velger fritidsbåt. Følte meg på helt ukjent område med begrep og forkortelser som er helt ukjente. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 16.September.2019 Link til dette innlegget Svart 16.September.2019 pipe skrev On 11.9.2019 at 21.10: Den konklusjonen kom jeg også til. NilsPils skrev On 12.9.2019 at 7.39: Samme her. tilplan skrev On 12.9.2019 at 7.50: Samme her også. Det skulle vært helt andre alternativ når en velger fritidsbåt. Følte meg på helt ukjent område med begrep og forkortelser som er helt ukjente. Synes det var synd at en ikke skulle svare på undersøkelsen Tillot meg å kontakte kystverket for mulig avklaring Her er svaret. Hei. Tusen takk for tilbakemelding vedrørende Kystverkets brukerundersøkelse navigasjonsinnretninger 2019. Under publisering har det beklageligvis skjedd en datateknisk glipp som gjorde at alternativ ikke ble vist online. Jeg har nå rettet opp feilen slik at den nå skal vises. Man skal ikke være redd for å svare på brukerundersøkelsen da ingen svar er feil eller galt. Om man ikke finner alternativene som passer har man valgmuligheten om å svare «vet ikke» Brukerundersøkelsen er prøvd tilpasset til alle brukergrupper av Norges kyst. Kystverket jobber kontinuerlig med å merke kysten tilpasset alle behov og brukergrupper. Det er derfor veldig viktig med deres tilbakemelding slik at vi kontinuerlig kan merke kysten slik at den er tilpasset alle brukergrupper og dermed øke sjøsikkerheten for alle. I årene som kommer vil det komme forandringer langs kysten på tradisjonell merking ifm omlegging av sektorlykter til IALA standard. Det er derfor alltid viktig å oppdatere sjøkart. Tusen takk for tilbakemeldingen. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.