Barbaria
Gunga Din skrev for 8 timer siden:Tykker RTL-SDR virker veldig spennende og lurer på å kjøpe en sånn, men jeg har null erfaring
ønsker 100khz opp mot ett par GHz, så man dekker inn satelittfrekvenser
Ja SDR frister absolutt, men jeg er helt nybegynner på dette området så mine råd er ikke vært noe. Jeg husker jeg scrollet igjennom litt informasjon om SDR når vi satte opp utstyrslisten vår. Antagelig i mangel på kunnskap så kom jeg til at det beste for vår bruk var en Tecsun radio. Det var et eller annet med disse USD stick radio som krevde litt mer interesse enn det jeg hadde for tiden, dessuten er man avhengig av en fungerende PC. Tecsun og lignende er helt stand alone og funker så lenge du har batterier.
Nå som jeg har oppdaget at dette kan bli et tidsfordriv fremover kun jeg ønske med noe mer å fikle med. Jeg har sett på SDRplay produkter og software som ganske sexy, men dyre i forhold til RTL-SDR. Men er det ikke slik at man får «alt i ett» inkludert alle filter etc. når man kjøper en dyrere pakke? Men her har jeg nådd mitt inkompetanse nivå
Jeg ser for meg en en lang vår og sommer langs Norske kysten hvor jeg kan grotte meg ned i alle funksjonene en slik SDR har.