Jump to content

Edit History

PiperBill

PiperBill

Nå har vi også blitt veldig nysgærig på seilbåt. Etter 15 år med motorbåt (nå med Scand Baltic) og nå som jeg nærmer meg pensjonisttiden lurer både jeg min bedre halvdel på om vi skulle prøve noe nytt. Nevøen min kjøpt nettopp seg seilbåt og vi kommer til å ta noen turer med ham. Vi har null erfaringer med seil ellers men det er ikke derfor jeg lager denne tråden.

Nå er jeg ganske så god oversikt over hva det koster (og hva det kan koster) å ha motorbåt men jeg lurer på om det er mye forskjell mellom faste utgifter til seilbåt kontra motorbåt? La si en 34 fots seilbåt mot en Scand Baltic (29 fot men egentlig 32 fot)

Tenker mest på vedlikehold av seil og rigg, tilgang på marinaplass da seilbåt stikker dypere en motorbåt. Vinteropplag da seilbåt må løftes med kranbil. Andre forskjeller jeg ikke kommer på?

Kanskje noen andre her inne som har konvertert og har «first hand» erfaring?

PiperBill

PiperBill

Nå har vi også blitt veldig nysgærig på seilbåt. Etter 15 år med motorbåt (nå med Scand Baltic) og nå som jeg nærmer meg pensjonisttiden lurer både jeg min bedre halvdel på om vi skulle prøve noe nytt. Nevøen min kjøpt nettopp seg seilbåt og vi kommer til å ta noen turer med ham. Vi har null erfaringer med seil ellers men det er ikke derfor jeg lager denne tråden.

Nå er jeg ganske så god oversikt over hva det koster (og hva det kan koster) å ha motorbåt men jeg lurer på om det er mye forskjell mellom faste utgifter til seilbåt kontra motorbåt. La si en 34 fots seilbåt mot en Scand Baltic (29 fot men egentlig 32 fot)

Tenker mest på vedlikehold av seil og rigg, tilgang på marinaplass da seglbåt stikker dypere en motorbåt. Vinteropplag da seilbåt må løftes med kranbil. Andre forskjeller jeg ikke kommer på?

Kanskje noen andre her inne som har konvertert og har «first hand» erfaring?

• Create New...