VP44 Startet 8.September.2019 Link til dette innlegget Startet 8.September.2019 Vurderer å kjøpe en seilbåt med Volvo penta D1-20 2006 modell. Noen som har erfaringer med den? Noe man spesielt må se etter? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.September.2019 Link til dette innlegget Svart 8.September.2019 D1 og D2-serien er gode motorer som fortsatt er i salg. Dermed er du sikker på å ha god tilgang på deler i mange år fremover. Disse er vel også utelukkende levert med ferskvannskjøling som standard så da slipper du å bekymre deg for rust og tilstopping av kjølevannskanaler. Sitér dette innlegget Link to post
VP44 Svart 8.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2019 Er det vanlig å bytte eksosbend på disse? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Eksosbend var byttet på den jeg kjøpte fra 2007 (D1-30). Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 9.September.2019 Link til dette innlegget Svart 9.September.2019 Jeg har MD2020, regner med at det er en ganske tilsvarende konstruksjon som D1-20. Byttet eksosbend nå, 2003mod med ca 1300timer. Føler at motoren fikk tilbake noen hester som har vært på beite i noen år, bendet var kokset bra igjen. Kjøpte rustfritt bend som kostet rundt 4000,- og bytte tiden var 10-15min, fort det dobbelte om eksosslangen sitter godt fast. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.