
mateco
Hei igjen ebonita!
Hvis du ikke finner noe feil i kjølesystemet ditt så har jeg villet sjekke innsprøytningsvinkelen for evt. avvik!
Disse motorene har en liten mellomaksel (14) på drivverket til HP pumpen. Denne mellomakselen har to sett med "Companion" -disc (21), en på hver side. Hvert sett har 4 skiver og er festet til drivverket med bolter (15,16,17) og bolthylser (22).
Disse kan slites i discenes hylsehuller og bolthylser noe som medfører en senere innsprøytning og som i sin tur fører til en etterbrenning, dårligere motoreffekt, og ØKET MOTOR TEMPERATUR!
Har tidligere skrevet en kort og enkel sjekkprosedyre i en annen tråd som omhandler 63L med innsprøytingsvinkel på 16 gr BTC.
PS! Linken har tegningsreferanser til 63L så pos.nr er ikke identiske med tegninger for 63P
Vil tro at prosedyren også kan brukes på din 63P. I så fall må du sjekke innsprøytningsvinkelen for din motor
Det løser kanskje ikke problemet ditt, men da har du i alle fall fått sjekka pumpe drivverk og at motoren har riktig innsprøytningsvinkel!
Uansett, Lykke til med feilsøkingen!!
mvh
Bjørn