Jump to content

Edit History

ebonita

ebonita

I tisdags kväll blev så blev så avgaslimpan återmonterad och motorn ihopskruvad och återställd.

Tidsåtgång några timmas skruvande var väg, plus lika mycket i kringjobb med utrymning av salongen, tömning av glykol mm.

 

Påfyllning av /ny!/ kylvätska och provstart.

Varmkörning.

 

Inga problem!!!

 

Och nu fredag-söndag har hustrun och jag varit i Dragör och Köpenhamn och maskineriet går som en dröm.

 

 

Är det förresten någon som kan tipsa mig om var jag skulle kunna få tillverkat en ny instrumentpanel? På den gamla har som synes dekorations-beläggningen spruckit ,loss.

 

 

IMG_20191020_142253.jpg.d0253f3b3f194cb1f799f462608027fb.jpg

 

Efter flera dagsetapper så har jag nu även kunnat kontrollera att kylvätskan i motorn håller sig konstant och att det inte läcker någonstans.

 

Faktiskt är mitt enda bekymmer att temperaturen på bägge motorerna nu tidvis indikerar en nålsbredd under 80 grader.

 

Jag har då varit nere och mätt med IR-termometer och jag läser mycket riktigt 75-76 grader på termostathuset. Lite i underkant för min smak, så jag funderar på att byta termostater eftersom jag köpte två nya 82 graders Wahler termostater från AutoteileDirekt i ett inledande skede av denna historia.

 

PS Tack till alla som bidragit med råd och tips.

 

:flag_sw:

ebonita

ebonita

I tisdags kväll blev så blev så avgaslimpan återmonterad och motorn ihopskruvad och återställd.

Tidsåtgång några timmas skruvande var väg, plus lika mycket i kringjobb med utrymning av salongen, tömning av glykol mm.

 

Påfyllning av /ny!/ kylvätska och provstart.

Varmkörning.

 

Inga problem!!!

 

Och nu fredag-söndag har hustrun och jag varit i Dragör och Köpenhamn och maskineriet går som en dröm.

 

 

Är det förresten någon som kan tipsa mig om var jag skulle kunna få tillverkat en ny instrumentpanel? På den gamla har som synes dekorations-beläggningen spruckit ,loss.

 

 

IMG_20191020_142253.jpg.d0253f3b3f194cb1f799f462608027fb.jpg

 

Faktiskt var mitt enda bekymmer att temperaturen på bägge motorerna nu tidvis indikerar en nålsbredd under 80 grader.

 

Jag har då varit nere och mätt med IR-termometer och jag läser mycket riktigt 75-76 grader på termostathuset. Lite i underkant för min smak, så jag funderar på att byta termostater eftersom jag köpte två nya 82 graders Wahler termostater från AutoteileDirekt i ett inledande skede av denna historia.

 

PS Tack till alla som bidragit med råd och tips.

 

:flag_sw:

ebonita

ebonita

I tisdags kväll blev så blev så avgaslimpan återmonterad och motorn ihopskruvad och återställd.

Tidsåtgång några timmas skruvande var väg, plus lika mycket i kringjobb med utrymning av salongen, tömning av glykol mm.

 

Påfyllning av /ny!/ kylvätska och provstart.

Varmkörning.

 

Inga problem!!!

 

Och nu fredag-söndag har hustrun och jag varit i Dragör och Köpenhamn och maskineriet går som en dröm.

 

Är det förresten någon som kan tipsa mig om var jag skulle kunna få tillverkat en ny instrumentpanel? På den gamla har som synes dekorations-beläggningen sprucit ,loss.

IMG_20191020_142253.jpg.d0253f3b3f194cb1f799f462608027fb.jpg

 

Faktiskt var mitt enda bekymmer att temperaturen på bägge motorerna nu tidvis indikerar en nålsbredd under 80 grader.

 

Jag har då varit nere och mätt med IR-termometer och jag läser mycket riktigt 75-76 grader på termostathuset. Lite i underkant för min smak, så jag funderar på att byta termostater eftersom jag köpte två nya 82 graders Wahler termostater från AutoteileDirekt i ett inledande skede av denna historia.

 

PS Tack till alla som bidragit med råd och tips.

 

:flag_sw:

ebonita

ebonita

I tisdags kväll blev så blev så avgaslimpan återmonterad och motorn ihopskruvad och återställd.

Tidsåtgång några timmas skruvande var väg, plus lika mycket i kringjobb med utrymning av salongen, tömning av glykol mm.

 

Påfyllning av /ny!/ kylvätska och provstart.

Varmkörning.

 

Inga problem!!!

 

Och nu fredag-söndag har hustrun och jag varit i Dragör och Köpenhamn och maskineriet går som en dröm.

Är det förresten någon som kan tipsa mig om var jag skulle kunna få tillverkat en ny instrumentpanel? På den gamla har som synes dekorations-beläggningen sprucit ,loss.

IMG_20191020_142253.jpg.d0253f3b3f194cb1f799f462608027fb.jpg

 

Faktiskt var mitt enda bekymmer att temperaturen på bägge motorerna nu tidvis indikerar en nålsbredd under 80 grader.

 

Jag har då varit nere och mätt med IR-termometer och jag läser mycket riktigt 75-76 grader på termostathuset. Lite i underkant för min smak, så jag funderar på att byta termostater eftersom jag köpte två nya 82 graders Wahler termostater från AutoteileDirekt i ett inledande skede av denna historia.

 

PS Tack till alla som bidragit med råd och tips.

 

:flag_sw:

ebonita

ebonita

I tisdags kväll blev så blev så avgaslimpan återmonterad och motorn ihopskruvad och återställd.

Tidsåtgång några timmas skruvande var väg, plus lika mycket i kringjobb med utrymning av salongen, tömning av glykol mm.

Påfyllning av /ny!/ kylvätska och provstart.

Varmkörning.

Inga problem!!!

Och nu fredag-söndag har hustrun och jag varit i Dragör och Köpenhamn och maskineriet går som en dröm.

Är det förresten någon som kan tipsa mig om var jag skulle kunna få tillverkat en ny instrumentpanel? På den gamla har som synes dekorations-beläggningen sprucit ,loss.

IMG_20191020_142253.jpg.d0253f3b3f194cb1f799f462608027fb.jpg

Faktiskt var mitt enda bekymmer att temperaturen på bägge motorerna nu tidvis indikerar en nålsbredd under 80 grader.

 

Jag har då varit nere och mätt med IR-termometer och jag läser mycket riktigt 75-76 grader på termostathuset. Lite i underkant för min smak, så jag funderar på att byta termostater eftersom jag köpte två nya 82 graders Wahler termostater från AutoteileDirekt i ett inledande skede av denna historia.

 

PS Tack till alla som bidragit med råd och tips.

:flag_sw:



×
×
  • Create New...