K. Hauge Startet 9.September.2019 Del på Facebook Startet 9.September.2019 Mistenker lekkasje mellom ferskvann og saltvann i varmeveksler til VP Tamd 40b. Veksleren er trykktestet. Ingen lekkasje. Spørsmål: Kan saltvannet komme inn på annen måte? Sitér dette innlegget Link to post
K. Hauge Svart 9.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2019 Sitat For å pressisere: Det renner over i tanken. Hvitt belegg ved påfyllingslokket. Rusttendenser nedover sidene. Er litt usikker på om det smaker salt av det hvite belegget, eller bare kjemikaliesmak. Noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 9.September.2019 Del på Facebook Svart 9.September.2019 Da spørs det hvor mye du har i tanken. Vist du har VV tank, defroster osv inn på motoren, må du passe på å ikke fylle opp med for mye vann. Den liker å ha litt plass hvor vannet kan ekspandere under trykk/temperatur. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.September.2019 Del på Facebook Svart 9.September.2019 (redigert) Bobler det i ekspansjonstanken dersom du starter motoren og følger med nedi der? (Lettest å se med litt pådrag. Når motor er varm så kan du teste ved å sette gir i fri, ha ca 1200 o/min og se nedi ekspansjonstanken. ) Hvis det bobler tyder det på lekkasje fra eksos inn i kjølevæsken. Da blir den gråaktig. Smak, husker ikke. Ikke salt i alle fall. Fyller du opp tanken hver gang? Eller gjør du ikke det og allikevel renner den over hver gang? Redigert 9.September.2019 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
K. Hauge Svart 9.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.September.2019 Det var nok litt mye vann i tanken etter ny påfylling av vann/ frostveske. Skal prøve med varm motor og tomgang 1200 o/min. Takk for gode innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.