Jump to content

Mercruicer instrumenter

imow

Recommended Posts

Ny båt og bare krøll på instrumentene, Mercruicer 4,2  270 hk  2007 mod  220 timer .Forrige eier hadde kjøpt inn  instrumenter til nede og oppe på flybridge .Han hadde koblet noen og dem virket ikke pga av at dem ikke var koblet opp  på flybridge mente han.  jeg koblet opp alle men dem lever sitt eget liv .Instrumentene til drevet  slår ut på fullt utslag bare jeg er såvidt borte på knappen, oljetrykksmåler står nesten på null. Tankmåler virker heller ikke som den skall. Står til bruk for mercury og mercruicer  utenbords og innenbords på eskene. legger ved nr på måleren til drevet:  79-895292A01 . Har det kanskje noe med europeisk og Amerikansk givere og gjøre.Og hvor kan jeg ev få kjøpt instrumenter? Og verst av alt skjønner ikke at noen kan kjøpe en motor til flere hundre tusen kr og ikke kjøpe originale målere . toppen på grådighet.

Ikke godt å si hvor feilen ligger her. Det kan være instrumenter og givere som ikke snakker sammen, eller kabeltrekking etter spaghetti-prinsippet (dvs kaos) 

Jeg tror jeg hadde demontert ett og ett instrument og koblet de direkte på giveren med en kort kabel. Da finner du ihvertfall ut hvor feilen ligger, og kan jobbe videre derfra.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Altså den samme misvisningen på begge instrumentene, både i cockpit og på flybridge?

Når jeg søker på Mercruiser Parts på delenummeret ditt, kommer det opp som originalt: https://www.mercruiserparts.com/895292a01-gauge-power-trim-1

Nettopp vært borti giverne til drevet, og det er ikke noen separate europeisk og amerikansk modeller, det er kun en type. Og ledningene kan ikke kobles feil da det ikke er noen minus eller pluss, de går om hverandre. Det er bare en motstandsverdi som sendes.

Husker jeg hadde en del rot med utslagene under justeringen av drevet. Det skulle bare millimeter justering på enheten (klokka som sitter på babord side av drevet) for å gi ganske store utslag på måleren. Men det kan også tenkes at giveren din er gåen da de ikke varer lenge og er nærmest forbruksvare virker det som.

Men målerne må ha strøm ikke sant? Kanskje det er noe krøll med det der. Som JonnyBoy sier, best å strekke noen testkabler rett fra batteri og rett fra giveren på måleren. Da vet du om det er noe med kablingen, eller om det er målerne. Kanskje tankgiveren er lettest å komme til.

Redigert av Duppe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...