
Duppe
Altså den samme misvisningen på begge instrumentene, både i cockpit og på flybridge?
Når jeg søker på Mercruiser Parts på delenummeret ditt, kommer det opp som originalt: https://www.mercruiserparts.com/895292a01-gauge-power-trim-1
Nettopp vært borti giverne til drevet, og det er ikke noen separate europeisk og amerikansk modeller, det er kun en type. Og ledningene kan ikke kobles feil da det ikke er noen minus eller pluss, de går om hverandre. Det er bare en motstandsverdi som sendes.
Husker jeg hadde en del rot med utslagene under justeringen av drevet. Det skulle bare millimeter justering på enheten (klokka som sitter på babord side av drevet) for å gi ganske store utslag på måleren. Men det kan også tenkes at giveren din er gåen da de ikke varer lenge og er nærmest forbruksvare virker det som.
Men målerne må ha strøm ikke sant? Kanskje det er noe krøll med det der. Som JonnyBoy sier, best å strekke noen testkabler rett fra batteri og rett fra giveren på måleren. Da vet du om det er noe med kablingen, eller om det er målerne. Kanskje tankgiveren er lettest å komme til.