imow Startet 9.September.2019 Link til dette innlegget Startet 9.September.2019 Ny båt og bare krøll på instrumentene, Mercruicer 4,2 270 hk 2007 mod 220 timer .Forrige eier hadde kjøpt inn instrumenter til nede og oppe på flybridge .Han hadde koblet noen og dem virket ikke pga av at dem ikke var koblet opp på flybridge mente han. jeg koblet opp alle men dem lever sitt eget liv .Instrumentene til drevet slår ut på fullt utslag bare jeg er såvidt borte på knappen, oljetrykksmåler står nesten på null. Tankmåler virker heller ikke som den skall. Står til bruk for mercury og mercruicer utenbords og innenbords på eskene. legger ved nr på måleren til drevet: 79-895292A01 . Har det kanskje noe med europeisk og Amerikansk givere og gjøre.Og hvor kan jeg ev få kjøpt instrumenter? Og verst av alt skjønner ikke at noen kan kjøpe en motor til flere hundre tusen kr og ikke kjøpe originale målere . toppen på grådighet. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 (redigert) Ikke godt å si hvor feilen ligger her. Det kan være instrumenter og givere som ikke snakker sammen, eller kabeltrekking etter spaghetti-prinsippet (dvs kaos) Jeg tror jeg hadde demontert ett og ett instrument og koblet de direkte på giveren med en kort kabel. Da finner du ihvertfall ut hvor feilen ligger, og kan jobbe videre derfra. Redigert 12.September.2019 av JonnyBoy (see edit history) Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
imow Svart 12.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Takker for svar. Ja spaghetti er bare første bokstaven, her ligger fult av ledninger fra gamle motoren også . Så håper og få ryddet opp i rotet men det ligger kabler fra nymotoren på fly og nede. Forstår ikke at når man kjøper en motor til 400 000 at man ikke kjøper instrumentene som matcher . Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 (redigert) Altså den samme misvisningen på begge instrumentene, både i cockpit og på flybridge? Når jeg søker på Mercruiser Parts på delenummeret ditt, kommer det opp som originalt: https://www.mercruiserparts.com/895292a01-gauge-power-trim-1 Nettopp vært borti giverne til drevet, og det er ikke noen separate europeisk og amerikansk modeller, det er kun en type. Og ledningene kan ikke kobles feil da det ikke er noen minus eller pluss, de går om hverandre. Det er bare en motstandsverdi som sendes. Husker jeg hadde en del rot med utslagene under justeringen av drevet. Det skulle bare millimeter justering på enheten (klokka som sitter på babord side av drevet) for å gi ganske store utslag på måleren. Men det kan også tenkes at giveren din er gåen da de ikke varer lenge og er nærmest forbruksvare virker det som. Men målerne må ha strøm ikke sant? Kanskje det er noe krøll med det der. Som JonnyBoy sier, best å strekke noen testkabler rett fra batteri og rett fra giveren på måleren. Da vet du om det er noe med kablingen, eller om det er målerne. Kanskje tankgiveren er lettest å komme til. Redigert 12.September.2019 av Duppe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Oljetrykk og temp givere må byttes hvis de skal drive to instrumenter. Mener de het Dual-senders .(eget delenr som kan kjøpes hos merc -forhandler) Trimgiveren din er sikkert ødelagt, det er veldig vanlig på mercruiser. Den kan jeg ikke huske att kan kjøpes som dual, så da må du velge instrument oppe eller nede. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 13.September.2019 Link til dette innlegget Svart 13.September.2019 10 hours ago, Duppe said: klokka som sitter på babord side av drevet Jeg sa babord, det skal være styrbord. Den på babord er trim limit (den som hindrer drevet å gå for høyt opp når man kjører). Men best å bytte begge når en først er i gang. Kommer vel uansett kun som et sett. Sitér dette innlegget Link to post
imow Svart 13.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2019 Tydelig at det er defekt på trimgiveren er heller ingen sperre som hindrer drevet i og gå opp . dårlige greier 235 timer på drev så tydelig at dette er forbruksvare. skulle vel holdt meg til volvo . Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 13.September.2019 Link til dette innlegget Svart 13.September.2019 Her er hvordan du bytter trimgiverne: https://baatplassen.no/i/topic/149706-mercruiser-tilter-kun-inn-ikke-ut-trailerknappen-fungerer/?do=findComment&comment=2137049 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.