Jump to content

Er shift assist montert feil? Mercruiser 4,3 v6

finegreier

Recommended Posts

Hei

Sliter med at båten drukner når jeg setter den i reverse pga. kill switchen "henger seg opp". Tenkte jeg skulle bytte ut alle gir wire osv. neste år, men i mellomtiden har jeg prøvd å justere dette selv  https://www.youtube.com/watch?v=kYn7VJ2y7fI

Før så drukna båten når jeg satt den i reverse, etter jeg justerte det litt, går den i reverse (gir), men drukner når jeg skal gi gass i reverese samt. når jeg tar den fra reverse til nøytral.

Så status nå er at jeg i hvertfall har litt reverse, så det er jo positivt da :crazy:

Men etter at jeg har sett på litt bilder, videoer og lest guider så virker det som shift assisten er montert feil, mulig det ikke har noe å si. Men spørsmålet er da: skulle den ha vært montert ytterst?

Bilde 1 og 2 er fra min motor, bilde 3 er fra en guide og bilde 4 er fra en tilsvarende motor jeg fant på på google. 

1.jpg

2.jpg

3.png

4.jpg

Ja den skulle vær ytterst, men hvis motor stoppe når du sett den i gir så har du et problem ned gir wiren. System skulle funker så at det er lett å få den inn gir, men moment på gir i drevet nå gjøre det vanskelig å få den bak til nøytral, så skift bryter kutte tennings system momentant så at den dog clutch i drevet kan skli lett Inntil nøytral. Skift bryteren skulle bevege seg i begge rettning nå du velg nøytral avhengig av hvilken gir du er i. Når gir wiren er dårlig skift bryteren åpne seg før langt og moteren stoppe.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...