Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Bare et skudd i halvblinde, siden ingen andre kommer med gode svar...

Har sett filmen du la ut, og kommer med kvalifisert gjetting utfra denne. Etter den halvkvelte lyden fra pipen å dømme, i kombinasjon med at displayet "forsvinner" så fort autopiloten forsøker å trekke større mengder med strøm, kan det virke som det rett og slett er et problem med strømtilførselen som gjør at autopiloten restarter hver gang den forsøker å trekke strøm. 2000 er da ikke en feilkode, men rett og slett modellnavnet på autopiloten. Jeg tenker i første omgang at problemet ligger utenfor autopiloten og at det kan være kontaktproblemer / ìrr / korrosjon i brytere, sikringer, kontakter eller skjøter, et eller annet sted mellom batteri og autopilot. Om ikke det er batteriet selv som har tatt kvelden da...

Jeg vil anbefale og rett og slett starte med et forsøk på å måle spenningen på baksiden av kontakten mens du opererer autopiloten. Det er viktig å måle under belastning, da en ren spenningsmåling, uten tilkoblet autopilot, ikke har noe for seg i dette tilfellet. Det du også kan gjøre er å koble på en hovedlyspære fra en bil (+/- 55W) for å kontrollere at denne lyser sterkt og godt.

Selv ville jeg først forsøkt å sette 12V fra et friskt batteri rett inn på de riktige ledningene til kontakten til autopiloten, uten at den er koblet til kontakten i skottet. Men er forsiktig med å anbefale slikt til andre, da det betinger at du er _veldig trygg_ på hva som skal være pluss og minus.

749311551_RaymarineST2000.jpg.be0375e4dbac88acfe558c1f08285f1e.jpg

X10an

X10an

Bare et skudd i halvblinde, siden ingen andre kommer med gode svar...

Har sett filmen du la ut, og kommer med kvalifisert gjetting utfra denne. Etter den halvkvelte lyden fra pipen å dømme, i kombinasjon med at displayet "forsvinner" så fort autopiloten forsøker å trekke større mengder med strøm, kan det virke som det rett og slett er et problem med strømtilførselen. Jeg tenker da at problemet ligger utenfor autopiloten og at det kan være kontaktproblemer / ìrr / korrosjon i brytere, sikringer, kontakter eller skjøter, et eller annet sted mellom batteri og autopilot. Om ikke det er batteriet selv som har tatt kvelden da...

Jeg vil anbefale og rett og slett starte med et forsøk på å måle spenningen på baksiden av kontakten mens du opererer autopiloten. Det er viktig å måle under belastning, da en ren spenningsmåling, uten tilkoblet autopilot, ikke har noe for seg i dette tilfellet. Det du også kan gjøre er å koble på en hovedlyspære fra en bil (+/- 55W) for å kontrollere at denne lyser sterkt og godt.

Selv ville jeg først forsøkt å sette 12V fra et friskt batteri rett inn på de riktige ledningene til kontakten til autopiloten, uten at den er koblet til kontakten i skottet. Men er forsiktig med å anbefale slikt til andre, da det betinger at du er _veldig trygg_ på hva som skal være pluss og minus.

749311551_RaymarineST2000.jpg.be0375e4dbac88acfe558c1f08285f1e.jpg

X10an

X10an

Bare et skudd i blinde, siden ingen andre kommer med gode svar...

Har sett filmen du la ut, og kommer med kvalifisert gjetting utfra denne. Etter den halvkvelte lyden fra pipen å dømme, i kombinasjon med at displayet "forsvinner" så fort den forsøker å trekke større mengder med strøm, kan det virke som det rett og slett er et problem med strømtilførselen. Jeg tenker da at problemet ligger utenfor autopiloten og at det kan være kontaktproblemer / ìrr / korrosjon i brytere, kontakter eller skjøter, et eller annet sted mellom batteri og autopilot.

• Create New...