Kawanor Startet 11.September.2019 Link til dette innlegget Startet 11.September.2019 (redigert) Søker litt info om denne båten og sporten runt den. vet F4 er 60HK. Vil gjerne ha litt info om pris på båten/klubber i Drammen/Buskerud området, er det skjenerelt tidkrevende sport. Med tanke på skift jobbing, Er det voksne som driver med F4 også, Har sett en del på GT30 men en voksen blir får tung er F4 Båtracing en dyr sport og drive med Takk for forhånd.? Redigert 11.September.2019 av Kawanor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Kawanor skrev 43 minutter siden: ? Takker for svar Redigert 11.September.2019 av Kawanor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Du må nok regne med 150-200 000 for kjøp av båt, motor, propeller, reservedeler og sikkerhetsutstyr. I tillegg er det mye reising innenlands og utenlands og netter på hoteller. Det er grunnen til at jeg ikke kjører selv, selv om jeg har båter som kunne hevda seg i topp i blandt annet A klassen og C klassen. Båtracing er alt annet enn en billig sport. V60 er nok billigste rekrutt klassen, litt av ulempa er at man må være 2 i båten. Det er mye action i de små speedbåtene når de holder 50knop ut fjorden for så å treffe sjøen Jeg syns beecraft'n over er knalltøff, har kjørt endel beecraft med 90 yamaha(trur faktisk det er den på filmen) og må innrømme at jeg er svært overaska over fartsegenskapene, selv i relativt store bølger. Men dallapieta'n under går vist en knop eller to fortere, så det er den de fleste kjører med nå. Er den på 2:48 samme båten som j60, bare uten windbreakeren ? Som man kan se, så går den svært godt med 90hk (jeg ser vi fikk lura oss med på 1:31, 1:35 og 1:52 og vi filmer fra 2:24. stikkordene er 58fot, 3x850seatek, 63knop) Filmen over er jo ett bevis på at båtsport KAN være billig. 10-14fots joller, 9,9-15 og 20-30 klasse og ca 30knop maksfart = folkefest på jomfruland Det er nesten kun kbs 13 som kjøres her, de gjennomsiktige er så lette at 2stk 13åringer bærer den over hodet. Har hørt de sammenlignes med potetgull flak med 25hk. Skal innrømme at jeg har meget lyst på ett musling 430 flak med t400 motor til den dagen der Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) foregår det noe Zapcat racing i norge nå da? Ser jo ut som mye morro for pengene...? https://zapcat.no/racing-for-nybegynnere/ Redigert 11.September.2019 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Ja det er noe kjøring med det, men hvor mye vet jeg ikke Ville farkoster som går fælt. Ufattelig morsom båt/flymaskin. Noe spesielt billige er de heller ikke, må få trimma opp en 50hk, kjøpe inn endel reservedeler, må ha ett utvalg av propeller Båtracing krever mye tid og kroner uansett åssen man vrir på det :/ lisenser og kurs, reiser hit og dit for løpskjøring og div som baller på seg, hoteller/bobil, reparasjoner av båt/motor er svært dyrt hvis man ikke gjør det selv, hvis man skrur selv så er det tidkrevende og delene må fortsatt skaffes og betales. Båtracing er vel mer en livsstil enn en hobby Skal man ha racerbåt som hobby, så bruker man den som fritidsbåt og driter i løpskjøring. Det tar mye tid det også, i tillegg kan man kjøpe deler og utstyr når man har råd, ikke stresse livet av seg og kreditt kortet for og få tak i delene før fredagskveld, da rekker man og skru hele natta og start kl14 på lørdag. Hvis man ikke rekker det/hadde råd som gjør at man ikke stiller, mister man poeng og muligheten til og vinne på totalen og da får man jo hverken pokal eller blomsterkrans https://www.klikk.no/motor/baat/goy-pa-vannet-2937182 Fjordløpet og pokerrun er fint for folk som har raske båter som hobby og vil kjøre løp på hobbybasis uten masse ufrivilligt tidspress Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Ser veldig gøy ut med thundercat! Hadde sikkert vert kanon og hatt som jolle på Nauticaten Stod litt om pris her: http://www.speedcats.se/se/racing Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Steini skrev 2 minutter siden: Ser veldig gøy ut med thundercat! Hadde sikkert vert kanon og hatt som jolle på Nauticaten Stod litt om pris her: http://www.speedcats.se/se/racing Noe av det morsomste du kan ha hengende på slep, skal man ha den som fritidsbåt med hvilkesomhelst 2takter og bare en propell som gir fart nok til å skremme deg, så får man de jo nesten kasta etter seg Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Ja da hadde sikkert ver godt nok for meg, berre så ein får blåst litt søvn ut av håret, og herja litt i bølgene :) Eg synest virkelig da der ser gøy ut Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Olepo Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Eika skrev for 3 timer siden: Filmen over er jo ett bevis på at båtsport KAN være billig. 10-14fots joller, 9,9-15 og 20-30 klasse og ca 30knop maksfart = folkefest på jomfruland Det jolleracet så skikkelig gøy ut, mye moro og frisk satsing med relativt enkle midler. Ser ut til å være "løpende" start også. Ellers må jeg si at jeg virkelig savner tidene med båtfestival og offshorerace her i Holmestrand fra tidlig 2000 tallet. Artig å se filmen fra 2004. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Olepo skrev 1 time siden: Det jolleracet så skikkelig gøy ut, mye moro og frisk satsing med relativt enkle midler. Ser ut til å være "løpende" start også. Det er skikkelig gøy også, synd det blei forbudt med mer enn 30hk og ca 30knop. Får ikke kjørt med jolla mi :( skulle jeg hatt bare 1 racerbåt og den måtte vært på budsjett, så hadde jeg endt opp med en beecraft (j60), de får man fra 20-30 med 70-115hk bakpå og stilt i ett par fjordløp med den. Satan for en morsom båt når alt virker som det skal, glemmer helt at man sitter i en 16foter som bare gjør 60. Bare se på 2:48 i jollerace filmen. Kvalitetstimer på sjøen! Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 ...får vel reklamere litt jeg også siden jeg nok er en av de få som har mer enn 100 døgn på Jomfruland men ikke har bodd der.. Flott initiativ, ildsjeler og dugnadsånd er noe av det viktigste vi har i dette landet... ikke glem det Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) 100 døgn der ute ja, mer enn meg da. Er vel der ute 50-100 turer i året, men det blir ikke døgn av det. Øllen og utsikten til jolleracet var bra fra den livbåten som lå på brygga der i år :) Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Steini skrev for 3 timer siden: Ser veldig gøy ut med thundercat! Hadde sikkert vert kanon og hatt som jolle på Nauticaten Stod litt om pris her: http://www.speedcats.se/se/racing Takacat er vel billigere og mer praktisk, men de kan vel ikke ha så stor motor. https://takacat.se Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Steini Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Då den takacaten berre kan ha 15hk i 340 versjonen, så er det nok betre med ein highfield 310 som eg har. Sånn praktisk sett. Ein slik thundercat med 50hk+ blir noko heilt annet. Lite praksitsk sikkert, men da tar den nok igjen i gøy faktor! Men no skal eg ikkje kapra meir av tråden din Kawanor Redigert 11.September.2019 av Steini (see edit history) Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
dieselfan Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Kawanor - er det konkurranse eller det å kjøre fort som teller for deg ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Liker de her altså, fine linjer og går godt. 50knop med 60hk, 60knop med 90hk er ikke dårligt. Skulle fått tak i en av de gamle 3b yamaha'ne å satt bakpå en sånn som dette, med 25hk til burde 65 være muligt. Er vannskligt og finne noe som gir mer valuta for pengene, når man får de for under 20 000kr enkelte dager Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Eika skrev 50 minutter siden: Liker de her altså, fine linjer og går godt. 50knop med 60hk, 60knop med 90hk er ikke dårligt. Skulle fått tak i en av de gamle 3b yamaha'ne å satt bakpå en sånn som dette, med 25hk til burde 65 være muligt. Er vannskligt og finne noe som gir mer valuta for pengene, når man får de for under 20 000kr enkelte dager Så det er ingen produksjon av denne modellen i dag. Finnes det noe i nerheten såm er nytt i dag. Ca pris 150.000 uten motor. For mitt tilfelle så ser det nesten ut såm det blir en liten sjergårdshjepp som veier lite med litt ekstra stor motor. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Wesling open /Musling 16 fot med 90 Yamaha 2T Rask, trygg, lettkjørt, minst vedlikehold, moderat bensinforbruk, tar liten plass, "alle" biler kan ha den på henger.... Sitér dette innlegget Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) dieselfan skrev 21 minutter siden: Wesling open /Musling 16 fot med 90 Yamaha 2T Rask, trygg, lettkjørt, minst vedlikehold, moderat bensinforbruk, tar liten plass, "alle" biler kan ha den på henger.... Sitter og ser på disse nå . Musling 430 Classic.. men takler di vekta på 4takter også på 50-60HK hadde vert gøy vil jeg tro eller holder det mye med en 40HK 4takter. Kan faktiskt bli en sånn bare 4takt vekt ikke blir mye da.. Redigert 11.September.2019 av Kawanor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) Musling 430 er fine saker, verdens beste 14foter. Racerbåt feeling i jollekamuflasje. Jeg har det som hverdags jolle. Har hatt 40etec på 109kg på den og da gjorde den 41-42knop. Folk kjører med 90 yamaha og 115 v4 bakpå disse, så ikke bekymre deg så mye for vekta. Hvem vet hva den kommer til og gjøre med ny motor nå som den er splitta og skal forsterkes, tunellen tettes og alt mindtsentreres ? Jeg vet ikke helt hva greia er, men jeg HATER sparkel. Så jeg sliper grovt å støper over gamle skruehull Redigert 11.September.2019 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Kawanor skrev for 1 time siden: For mitt tilfelle så ser det nesten ut såm det blir en liten sjergårdshjepp som veier lite med litt ekstra stor motor. mitt inntrykk er at disse små-jeepene sjelden er spesielt lette. Feks Bella 440R jeg hadde var oppgitt til 415 kg om jeg ikke husker feil. Yamarin sin tilsvarende er enda noen kg tyngre mener jeg. Min gikk i 31 knop med yamaha F40 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 (redigert) ivar skrev for 1 time siden: mitt inntrykk er at disse små-jeepene sjelden er spesielt lette. Feks Bella 440R jeg hadde var oppgitt til 415 kg om jeg ikke husker feil. Yamarin sin tilsvarende er enda noen kg tyngre mener jeg. Min gikk i 31 knop med yamaha F40 En yamaha f40 på en slik da. Vekt 180 kg en musling 430 Redigert 11.September.2019 av Kawanor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 ivar skrev for 2 timer siden: mitt inntrykk er at disse små-jeepene sjelden er spesielt lette. Feks Bella 440R jeg hadde var oppgitt til 415 kg om jeg ikke husker feil. her skulle det stå 315 kg og ikke 415 En F40 hadde funka helt utmerket på muslingen til allround bruk, men tror jeg hadde gått opp til 50-60 for litt mer fart & spenning :) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Ok Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 12.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2020 (redigert) Så disse tilsalgs og kom til å tenke på denne tråden. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=184587026 https://www.facebook.com/groups/kjopemolde/permalink/3187830167904375/?sale_post_id=3187830167904375 Dette må jo være en billig inngang til båtsport? Redigert 12.Juli.2020 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.